• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lagers zoeken uit een lijst en waardes automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrnico

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
109
Hallo ik wil graag het volgende

ik heb een pagina voor metingen als hier het type lager ingevuld word wil ik graag dat de binnen en buiten diameter automatisch ingevuld word
zodat dit niet gemeten hoeft te worden de maten staan vast

deze maten staan in een ander het tabblad Lagers in kolom A de lagernamen in kolom B de binnen diameter en in kolom C de buiten diameter

ik zou dus graag willen als de monteur de lagernaam (6203) in vult dat hij de binnen en buiten diameter er bij zoekt (17,000:40,000)

Ik had wat bedacht maar werkt niet zie bijlage

Bekijk bijlage lager zoeken.xlsm
 
In cel E9:

Code:
=VERT.ZOEKEN(E6;Lagers!A:C;2;0)

In cel E10 :

Code:
=VERT.ZOEKEN(E6;Lagers!A:C;3;0)

Dan moet je wel de macro eruit halen, want geeft problemen.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de snelle reactie

ik zou vast wat fout doen want ik krijg geen waarde ik krijg #N/B
 
Ja dat was ik vergeten te melden, je lagerwaarden staan nu als tekst ipv getal. daardoor doet ie het niet.

Selecteer kolom A en klik op het uitroepteken naast cel A1. Dan vervolgens op "converteren naar getal"
 
Of een kleine aanpassing aan de formule geeft ook een goed resulaat:
Code:
=VLOOKUP(E6[COLOR="#FF0000"]&""[/COLOR];Lagers!A:C;2;0)
 
Laatst bewerkt:
Bij beiden werkt het met een $ voor de 6 ook voor tekst
 
Laatst bewerkt:
In E6 wordt in het voorbeeld een getal ingevoerd.
De zoektabel heeft als eerste kolom tekstwaarden.
Door de toevoeging &"" achter E6 in de formule maak je van het zoekgetal een zoektekst.
En die zal hij dus vinden in de eerste kolom van de zoektabel.
 

Bijlagen

  • lager zoeken(pcb).xlsm
    110,5 KB · Weergaven: 25
Misschien hebben de monteurs hier iets aan. Ik heb voor het te zoeken lager een validatielijst gemaakt.
Je hoeft enkel maar iets in te typen in De combobox cel E6 en dan te kiezen uit het lijstje
Hoe ik het gedaan heb kan je hier vindenhttps://www.youtube.com/watch?v=Gm5m-y49rI0
 

Bijlagen

  • Kopie van lager zoeken(pcb).xlsm
    239,9 KB · Weergaven: 36
dat is een mooie oplossing alleen word het bestand te complex van word heel traag
 
Hoezo traag? Binnen de seconde krijg ik de gewenste diameters uit de lijst
Er is niets aan verandert aan de formules om de diameters te verkrijgen.
Het is een hulp indien je niet de correcte gegevens van het lager ingeeft. Dan kan je nog kiezen uit de lijst
 
@plongske,
Handige toevoeging die dynamische DropDownList.
Bij mij is hij een beetje traag.
Ik heb de formule in cel Lagers!E4:E3987 "FIND" vervangen door "SEARCH" of op zn nederlands "VIND.ALLES" door "VIND.SPEC" en toen leek hij wat sneller.
Maar dat komt waarschijnlijk dat die formule geen rekening houdt met hoofd- of kleine letters.
Als de snelheid toch niet echt beter is dan is het toch handig dat je in kleine letters kunt intoetsen en dat hij toch lagers vindt evt. met hoofdletters.
Ik heb ook het zoekbereik in de formule in cel Meting!E9:E10 aangepast van de hele kolom (=1.048.576 regels) naar 9999 regels (is ook lekker veel).
Dat levert ook wat betere snelheid op.
 

Bijlagen

  • Kopie van lager zoeken(pcb) (1).xlsm
    239,9 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan