laggen tijdens WoW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Goede morgen

Dit zijn is m’n systeem:

AMD Athlon XP 2500+
1.83 GHZ 1,5 gig ram
Nvidia GeForce 6800

Dit zijnd de world of warcraft systeem vereisten (schaamteloos gecopy pasted door mij)
• OS: Windows 2000 (Service Pack 4) or Windows XP (Service Pack 2)
• Processor: Intel Pentium3 800MHz or AMD Athlon 800MHz
• Memory:
• Minimum: 512 MB RAM
• Recommended: 1GB RAM
• Video:
• Minimum: 32MB 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA GeForce 2 class card or above
• Recommended: 64MB VRAM 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability, such as an NVIDIA GeForce FX 5700 class card or above

M’n probleem is, tijdens het WoW spelen, dat ik vreselijk lag als er veel volk op het scherm is. Door alle grafische dingen op het minste te zetten of af te klikken gaat het beter waardoor ik normaal door drukke steden kan lopen zonder al teveel fps verlies. Het probleem is dat ik ook last heb van lag als ik in groep speel. Dat is redelijk vervelend.

Nu had een vriend me aangeraden om er een halve gig ram extra in te duwen en m’n problemen zouden voorbij zijn (vandaar die 1,5 gig ram) maar dat is dus niet het geval vrees ik.

Gisteren was ik in Gruul’s lair (een dungeon die je met 25 man moet doen) en ik kon me vrij bewegen zonder problemen tot het vechten begon.

Dan kreeg ik zo ongeveer 1 beeld per seconde.

Ik heb er me door geworsteld zonder ongelukken maar ik zet geen voet meer in een dungeon voordat de lag is opgelost.

M’n pc moet dit toch kunnen?

Heb je de laastste videokaart drivers geinstalleerd?

Wat voor internet verbinding heb je?

Je pc zou dit spel gewoon moeten kunnen draaien.

Heb je de laastste videokaart drivers geinstalleerd?

Wat voor internet verbinding heb je?

Telenet - draadloos dingetje in m'n pc met zo'n antennetje

Ik hoop dat het niet aan m’n draadloze verbinding ligt, kan dat?

laatste drivers? mmm, hoe doe ik dat?

(sorry hoor, ik ben echt helemaal geen pc kenner; wees niet bang to point out the obvious)

Dank je voor die link; ga ik straks uit proberen.

Het kan met je draadloos te maken hebben.
Je zou wel even kunnen testen met een kabel direct aangesloten om te kijken of er dan nog problemen zijn.
[/url]

mmm, is er een manier om dat te controleren zonder kabel? m'n game pc staat boven.

Nu moet ik wel zeggen dat de lag erger is geworden; zou het niet altijd zo slecht zijn geweest als het aan de verbinding lag?

Ok, dat ga ik straks proberen.

Hoe kan ik nu weten hoe snel mijn draadloze verbinding is? En hoe kan ik die dan versnellen (als dat het probleem zou zijn)?

waarom zou het aan zijn verbinding liggen?? behalve als hij inbellen heeft of een hele trage verbinding, maar dan zou hij constant lag hebben. en ookal valt af en toe zijn verbinding weg omdat hij draadloos heeft is het wel toevallig dat het in drukke gebieden gebeurd.
Ik heb dat ook als ik in de stad kom en ik heb een goede pc. hij kan normaal spelen totdat het druk wordt. wrm zou zijn internet verbinding dan slecht zijn. dit heeft puur met zijn hardware te maken.
blizzard zegt wel dat wat het minimum is en daar blijft het bij. je kan het spelen, maar hoe! met lag.
aanbevolen is dat je het met redelijke settings kan spelen. je moet niet denken dat als je de minimum of recommended eisen heb dat je het dan fijnloos kan spelen. das gewoon niet waar.

om eerlijk te zijn is jouw processor aan de lage kant. en hoeveel ram heeft je videokaart?

mijn systeem
pentium 4 3.0
1gb geheugen
ati x800 128mb

geen problemen met het spel tot voor kort heb ik lag in de stad, maar dat komt omdat me pc kuren krijgt.

Laatst bewerkt:
om eerlijk te zijn is jouw processor aan de lage kant. en hoeveel ram heeft je videokaart?

Zou dat het probleem kunnen zijn? Zou me wel verwonderen omdat ik toch wel boven de recommended systeem vereisten zit - of niet?

Nu ja, ik hoop van wel natuurlijk want zo ga ik nooit 25-mans dungeons kunnen doen. (want daar is het probleem vreselijk, en enkel tijdens de gevechten, eenmaal de actie gedaan is heb ik weer helemaal geen lag)

Ik hoop dat het aan de drivers ligt! - Een colega hier vertelde me net dat dat waarschijnlijk het probleem is omdat er tijdens gevechten veel grafische power nodig is (allerlei spells die afgaan e.d.) dus ik leef op hoop.

Ah ja, m'n videokaart heeft 256 mb geheugen geloof ik

Ik geloof echt niet dat het je processor is hoor. 800 gevraagd en jij draait op 2500....moet echt geen probleem zijn.

hij draait op 1.8ghz en 800 minimum. een 1.8 is tog wel een wat oudere pc.

en die collega van je heeft wel gelijk. als het druk is en alles gaat te gelijk af dan gaat wel even laggen, maar hoe jij het vertelt schijnt het wel erger te zijn. ik heb er heel even last van en dan is het weg. ik denk dat je pc er wel moeite mee heeft. je videokaart moet goed zijn. veel mensen verwachten dat je werkgeheugen meestal te weinig is of je videokaart niet sterk genoeg is, maar je processor moet je ook niet vergeten. die doet al het rekenwerk.

ja 1.8 is zat om te kunnen spelen... maar niet optimaal. Zo gaat dat altijd met spellen, zolang het maar werkt is het recommended. Je zal maar te hogen eisen stellen dan koopt niemand het spel :shocked:

ja 1.8 is zat om te kunnen spelen... maar niet optimaal. Zo gaat dat altijd met spellen, zolang het maar werkt is het recommended. Je zal maar te hogen eisen stellen dan koopt niemand het spel :shocked:

Het klopt dat m'n pc niet up to date is, maar met alle grafische dingen op minimum of gewoon af (zoals schaduw's ed) zou ik het toch moeten kunnen spelen zonder merkbare lag hé.

Als ik alleen speel kan ik zelfs redelijk wat opties aanzetten zonder dat ik er last van heb, en ook 5 man dungeons gaan goed. Tot voor kort gingen 10 man dungeons ook vlot maar nu lag ik daar heel erg in en in 25 man dungeons zijn het net dia's :/

EDIT: ah ja, in BG's zoals EotS en AV lag ik ook, niet toevallig de grotere (meer spelers)...

Laatst bewerkt:
Laggen kan komen door dat je:
+ Een router gebruikt
+ Download
+ Msn aanstaat (of andere software wat internet gebruikt.. bv: antivirus update)
+ Meerdere mensen van jouw draadloze netwerk gebruik maken

Laatst bewerkt door een moderator:
Laggen kan komen door dat je:
+ Een router gebruikt
+ Download
+ Msn aanstaat (of andere software wat internet gebruikt.. bv: antivirus update)
+ Meerdere mensen van jouw draadloze netwerk gebruik maken

ja ik gebruik een router, maar het rare is dat ik nooit last heb gehad van zoveel lag.

Het installeren van die nieuwe drivers heeft niet geholpen.

Wat nu?

Goede morgen

Dit zijn is m’n systeem:

AMD Athlon XP 2500+
1.83 GHZ 1,5 gig ram
Nvidia GeForce 6800

Dit zijnd de world of warcraft systeem vereisten (schaamteloos gecopy pasted door mij)
• OS: Windows 2000 (Service Pack 4) or Windows XP (Service Pack 2)
• Processor: Intel Pentium3 800MHz or AMD Athlon 800MHz
• Memory:
• Minimum: 512 MB RAM
• Recommended: 1GB RAM
• Video:
• Minimum: 32MB 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA GeForce 2 class card or above
• Recommended: 64MB VRAM 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability, such as an NVIDIA GeForce FX 5700 class card or above

M’n probleem is, tijdens het WoW spelen, dat ik vreselijk lag als er veel volk op het scherm is. Door alle grafische dingen op het minste te zetten of af te klikken gaat het beter waardoor ik normaal door drukke steden kan lopen zonder al teveel fps verlies. Het probleem is dat ik ook last heb van lag als ik in groep speel. Dat is redelijk vervelend.

Nu had een vriend me aangeraden om er een halve gig ram extra in te duwen en m’n problemen zouden voorbij zijn (vandaar die 1,5 gig ram) maar dat is dus niet het geval vrees ik.

Gisteren was ik in Gruul’s lair (een dungeon die je met 25 man moet doen) en ik kon me vrij bewegen zonder problemen tot het vechten begon.

Dan kreeg ik zo ongeveer 1 beeld per seconde.

Ik heb er me door geworsteld zonder ongelukken maar ik zet geen voet meer in een dungeon voordat de lag is opgelost.

M’n pc moet dit toch kunnen?

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Mijn computer was dan ook wel erg oud en is nu vervangen.
Wat het is met WoW is dat de minimale eisen zijn voor het spel om idle te laten lopen.

Zodra er hoog grafische spells en abbilities gebruikt worden is dit natuurlijk zwaarder voor de grafische kaart. Wat je kan proberen is de resolutie lager te zetten.

Het klinkt heel vreemd maar doordat je de resolutie lager zet hoeft de grafische kaart minder belast te worden met het oplijnen van de pixels.

Toen ik mijn oude instellingen met mijn oude computer had draaide ik op 30FPS.. zodra ik op default drukte ging ik alweer naar 40FPS

Probeer dat eens..

Dat verkomt inderdaad lagging. Maar ik had het veel met MoHAA en WoW. Ik heb een kabeltje gekocht en deze in mijn router gestopt, on zo verbonden met mijn PC. Nu is mijn ping lekker laag (2-13) en ik lagg niet.

Als andere laggen, dus de andere charaters, ligt dit niet aan jouw, maar aan de internet connectie van die gene. Daar valt dus helemaal niks aan te doen.

Succes!

Als je naar zijn systeem kijkt is duidelijk zijn processor het zwakst. ik vergelijk zijn systeem met de mijne, waar ik geen problemen mee heb, en ik zie dat hij een zwakke processor heb. de processor is het hart van de pc, die doet al het rekenwerk.
al had je een lage processor maar wel dual dan had het nog beter gelopen, denk dat je maar 1 processor heb?

Dit kan ook een reden zijn als je spel erg lagt.

Dit heb ik nu nog steeds met me "superpc"

Ok als je WoW op windowed speelt vreet dit zooooooo veel FPS door het resizen.
Heb je 2 monitoren? probeer eens full screen te spelen zonder je 2de monitor aan of dergelijk.

Of ik sta in Shattrah City met 26 FPS met 2 monitoren en windowed mode.
Of ik sta in Shattrah City met 60 FPS (wat btw de max is) met 2 monitoren zonder windowed mode.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan