lampje op netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Ik ben bezig met een draadloze internetverbinding.
Maar het wil niet lukken. Nu controleren we elk onderdeel. Mijn vraag is " als het groene lampje brand achter op de netwerkkaart dan is hij toch goed?"
Is het verstandig om de netwerkkaart geintegreerd op het moederbord en de geplaatste netwerkkaart tegelijk te laten werken. Alleen de netwerkkaart is aangesloten op een "hopling".
We gebruiken windows XP home.

Erik
 
Ik heb hier een netwerkkaart die stuk is en toch brandde dat groene lampje, ook het knipperende lampje. Dus dat is geen garantie. Verder heb ik er geen verstand van:)

Poekie
 
dat het lampje brand is goed, maar wat wil er nou precies niet lukken met het wireless
 
Sinds kort is er draadloos internet in ons dorp. We proberen daar allemaal aansluiting op te krijgen.
We hebben nu een hopling lite gekregen omdat we geen ontvangst hadden op een "kaartje".
Maar we krijgen ook geen verbinding via die hopling.
De hopling is getest. Ik heb toen een netwerkkaartje geplaatst omdat er getwijfeld wordt aan mijn geinteregeerde netwerk kaart. Maar het heeft nog geen resultaat gehad. De server zegt dat de gegeven instellingen juist zijn. We moeten er nu dus achterkomen wat er precies mis is.

Erik
 
Vergeet niet de drivers van het ethernet-modem te installeren, het lampje brandt achter op de kaart met of zonder drivers, dus dat is geen garantie dat hij ook werkt.

groetjes speedtouch
 
Intern Extern

Ik zou toch als je maar een van de netwerkadaptors gebruikt, die gene in de bios uitzetten, ik bedoel dan de interne netwerk adaptor (kaart) uitzetten zodat je in ieder geval geen conflicten zou kunnen krijgen.

Als de server vanaf jouw huis getest is, of tewel het signaal is sterk genoeg dan moet jullie nog net even de juiste instellingen vinden.
Is er niet iemand in de buurt of van die stichting die dat bedacht heeft die kan helpen?

grtjs jjw
 
Dat uitzetten was ik al achter maar volgens mijn zoon heb ik het niet goed gedaan. Dus ik ga het kaartje nog een keer uitzetten volgens aanwijzingen van mijn zoon.
Van die stichting hebben er niet zoveel mensen verstand van. Ze hebben er net zoveel verstand van als ik. We kunnen wel IP nummers intoetsen en zo, maar als het niet werkt zitten we met onze handen in het haar. Ik ben nu zo ver dat rechts in de hoek het verbindings icoontje zit en die werkt volgens mij ook. Maar ik kan nog geen site oproepen via de explorer.

Erik
 
Dan heb je al contact met de access point ( hopling ) moet je geen key invoeren om op het net te kunnen komen?
 
Mijn zoon is vanmiddag nog aan het knutselen geweest,
die dacht ook dat de verbinding er al was, en hij dacht dat de gateway niet goed ingesteld was. Hij heeft er nog wat instellingsfoutjes uitgehaald en toen werkte de hele handel (eindelijk).

Erik
 
Fijn

Gelukkig maar, nu lekker netten op welke plek dan ook.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan