lampje van de versterker brand wel maar geen stroom op de kanalen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jellow

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
56
ik heb een sony versterker en ik krijg er geen geluid uit..
ik heb alles correct aangesloten + de zekering is ook heel (30A)
het lampje van de versterker brand ook, alleen ik krijg geen geluid uit de kanalen.
de versterker is van een maatje van mij en die heeft em altijd zonder problemen in de auto gehad, hij komt er spelend onder vandaan.

ik weet niet of het van toepassing is maar ik heb een radio met 3 versterker uitgangen, maakt het uit op welke van de 3 de versterker is aangesloten?

Alvast bedankt.
 
De versterker heeft 3 aansluitingen voor stroom, de +, de - (ook wel massa) en Standby. De standby schakelt de versterker in via de autoradio. Ondersteunt de autoradio dit niet dan kun je de Standby met een weerstandje (1k) met de + verbinden.

Staat de versterker niet als monoblok (bridge) geschakeld?
 
En inderdaad kan het uitmaken op welke uitgang je hem zet, de meeste sony autoradio's hebben 3 lijn uitgangen waarvan er 1 zo en zo alleen bedoeld is als subwoofer uitgang. De andere 2 zijn een beetje afhankelijk welk type sony autoradio je hebt. Misschien kun je dat ook nog posten. Dan kunnen wij of jij zelf googlen naar de versterker en de specs bekijken.

Het geen geluid probleem sluit ik me aan bij Tiborv. Waarschijnlijk dat de standby ingang nog geen spanning krijgt en dan doet de versterker niets.

Grtjs Jarno jjw
 
even om verwarring te voorkomen, de versterker is van sony. ik heb een autoradio van Pioneer (Pioneer DEH-P5100UB). de remote zit tussen mijn RCA-kabels in, hij schakelt hem overigens wel aan, het lampje van de versterker gaat wel branden.
 
Laatst bewerkt:
Haha daar hadden we zeker spraak verwarring. Als je alle lijningangen hebt geprobeerd en je weet zeker dat je ook de correcte lijn uitgang van de auto radio hebt gepakt, dan denk ik zomaar dat er wel wat meer aan de hand is. Je kunt natuurlijk proberen de standby te voeden door simpel een draad brug te maken tussen de plus en de standby ingang, dan weet je zeker dat de standby word uitgeschakeld. Bij branden de ledjes ook als ik de stroom er op zet maar dat zegt nog niets over de standby ingang.

Als dat niet werkt hoop ik dat je misschien nog een bon hebt en garantie.

Grtjs Jarno jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan