Lampje voorop pc-kast knippert regelmatig aan/uit, en pc is uit: wat kan dat zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo,

Sinds vandaag zag ik ineens, dat aan de voorzijde van één van mijn twee pc's, terwijl die uitstond (!) een lampje oplichtte, wat die m/i normaal nooit doet.
Per regelmaat van ongeveer één seconde knippert deze aan/uit.
Het is een lampje vlak onder de resetknop (de powerknop zit dáár weer boven), van groen-wit licht.
Onder dat lampje staat een afbeeldingkje van een oplichtend lampje ('peertje').
Heb eerst gezocht op internet, maar vond geen vergelijkbaar probleeem of handzaam antwoord.

Heb de pc gestart, waarna het lampje uitging, maar links naast dat lampje sprong toen een ander, geel-wit lampje aan, waar een afbeeldingkje staat van een soort beker (prullenmand, batterij???).
Dat versprong tijdens het starten weer naar het eerste lampje en staat daarna aan.
Vreemd genoeg moest ik eerst in een Windowsscherm mij aanmelden met mijn gebruikersnaam, wat normaal nooit hoeft.
Daarna kwam ik gewoon in mijn Bureaublad.
Internet doet het gewoon.
Vervolgens de pc weer uitgedaan, eens kijken of 't lampje weer bleef knipperen.
Tijdens het uitgaan ging het linker geel-witte lampje weer aanstaan, terwijl het rechterlampje ook aanstond.
Nu hij uitstaat knippert er echter niets meer.
Mijn vraag: wat kan dit zijn (geweest?). Nieuwe batterijen voor 't moederbord ofzo?

terwijl die uitstond (!)

Niet in sleep? Dan zou het ledje moeten knipperen (verschilt per kast.), ik kan het verkeerd hebben, zou je er een foto van kunnen maken?

Heb de pc gestart, waarna het lampje uitging, maar links naast dat lampje sprong toen een ander, geel-wit lampje aan, waar een afbeeldingkje staat van een soort beker (prullenmand, batterij???)

Hardeschijf activiteit. Als jij weinig doet, zal het ook weinig knipperen.

Ik denk dat ik het euvel al weet: ik heb per ongeluk bij het uitschakelen van mijn pc op de Standbyknop gedrukt, ipv de uitschakelknop.
Dus, inderdaad, de pc stond op Standby.
Bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan