Lampjes blijven branden branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

keon

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Berichten
39
Probleempje,

Ik heb een usb-hub, deze heeft een eigen stroombron(stekker). Als ik mijn PC afsluit met de stekker van de hub in het stopcontact dan blijven de lampjes op mijn comp. branden. Als ik de stekker van de hub eruit haal dan gaan ze uit. (de hub werkt trouwens ook gewoon goed zonder stekker) Waar ligt dit aan? is dit schadelijk?

Alvast bedankt.

Gr Keon
 
Usb voorziet veel apparaten ook van stroom. Dit is normaal. Maar welke lampjes blijven dan branden?
 
De lampjes (ledjes) aan de voorkant op mijn computer (die groene en rode) Hij geeft dus aan (terwijl ik mijn computer volledig afgesloten heb) dat er nog (spanning/stroom/power) op staat
 
Dat is dus de stroomvoorziening via de usb kabeltjes. Als de voeding van je pc genoeg wattage heeft zou je de stekker van die hub er ook gewoon uit kunnen laten, dan gaan die lampjes ook uit. Maar dat wist je al. Hoeveel watt die voeding moet zijn is afhankelijk van hoeveel usb apparaten er via je pc worden gevoed.

gr.

Arno
 
Ditzelfde heb ik ook bij mijn broer's pc gezien.
De stekker uit de pc halen, en dan de knop indrukken om de pc op te starten zorgde er dan voor dat de lampjes uit gingen. en de adapter van de usb-hub loskoppelen zorgde ook dat de lampjes uit gingen.
Het lijkt erop alsof de hub een soort van loop-back geeft naar de pc-usb-poorten. :(
Een echte oplossing heb ik tot op heden niet kunnen vinden.:mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan