Lan aangesloten pc hoge ping

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunatoe

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Beste mensen sinds een paar dagen heb ik last van hele hoge ping rond 100-300 op laptop verbonden via een LAN kabel maar het pingen naar de router modem gaat wel gewoon met 1ms..
Mijn setup is het volgende:

Modem Ziggo netwerk kabel van 10 meter naar router
Vanaf router 2 LAN kabels naar pc's en wifi gaat ook via de router

Iemand enig idee wat dit kan oplossen?

1 ms ping lijkt me niet erg waarschijnlijk. Maar je hebt het ook over 100-300 :rolleyes:

Probeer eens speedtest.net en kijk wat daar uitkomt.

Als ik op speedtest kijk is het rond de 100-200 maar ook momenten waar het normaal is rond de 16

Wat is je downloadsnelheid bij speedtest.net.

Het zou ook kunnen helpen als je je router reset.
Ik heb hier ook een Ziggo abbo/router waarbij de draadloze snelheid logischerwijze langzamer is als utp verbinding.

Het ziet er naar uit dat als ik de andere lan kabel eruit trek de ping weer veranderd, oftewel hoe kan het zo zijn dat de andere pc ervoor zorgt dat er hoge ping is terwijl mn downloadsnelheid wel normaal is..

Dat ligt ongetwijfeld aan de verschillende pc-instellingen.
Evt. kan het ook zijn dat je te maken hebt met 2 verschillende adapters.

Oftewel je hebt adapters die eenvoudigweg andere snelheden gebruiken : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethernet

De kabel die we gebruiken zijn Cat5e en deze pc heeft als goed is een 1 gb/s netwerk kaart dus dat kan toch geen probleem zijn?

Je kabel is inderdaad geen probleem.
Maar zet eens het resultaat hier van je resultaat van speedtest.net.

Je downloadsnelheid lijkt me aardig in orde. Afhankelijk van je abonnement en het tijdstip van de dag.
Upload is een beetje magertjes, maar daar geld hetzelfde.

Dus waarom heb je zo'n moeite met je ping ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan