LAN internet op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdb

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
7
Hoi allemaal,

Ik ben afgelopen zaterdag verhuist in mijn nieuwe kamer. Deze kamer is onderdeel van een studentencomplex. Het internet is hier als volgt geregeld: er bevindt zich boven de deur een klein kastje, hier moet een kabel (een gewone internet kabel, weet de benaming er niet van) in. Het andere uiteinde moet dus naar de computer.

Zo'n kabel had ik niet dus ik heb een nieuwe gekocht bij de IT's. Wanneer ik hem aansluit heb en kijk bij het netwerkcentrum staat er +- een minuut lang "Identificeren". Daarna heb ik toegang tot het "Onbekend netwerk" maar niet tot internet. Er staat tussen de wereldbol en het "Onbekend netwerk" een rood kruis. Ik heb alle automatische reparaties geprobeerd maar ik krijg telkens de melding: "Sluit de kabel aan" of doe dit eerst en dan lukt dat weer niet.... Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd. bij iemand anders op de kamer heb ik mijn laptop ook al aan de kabel aangesloten, maar daar weer dezelfde melding.

Normaal maak ik altijd gebruik van draadloos netwerk dus heb hier totaal geen ervaring mee.

Hoe krijg ik nou internet?!

Ontzettend bedankt!,

Michiel
 
Het lijkt erop dat je een verkeerde soot kabel hebt denk ik, je moet volgens mij straight trough of zoiets hebben. Ik denk(maar weet het natuurlijk niet cker) dat jij een kabel hebt waarbij de draadjes gekruist in de stekkertjes zitten: Crossover kabel.
 
Heb je misschien een UTP crosslink kabel gekocht? (kijk even op de verpakking)
 
Hm... ik kan het nu niet checken. Maar werken dat soort kabels dan niet op een laptop oid.? Ze passen wel gewoon perfect (wanneer ik hem erin steek hoor ik een klik en zitten ze vast).Welke moet ik hebben voor een laptop?

Thx.,
Michiel
 
Ze passenwel alleen de aders in de kabel zitten er anders in dan hoe het hoort. De grootte van het stekkertje blijft het zelfde.
 
Ik heb dus ook bij een '''normale'' computer de kabel getest, maken desktop computers ook gebruik van die UTP crosslink kabels? Toen ik het namelijk testte op een normale computer had ik hetzelfde probleem, als zij ook die UTP kabels gebruiken zou het verklaarbaar zijn.
 
je bedoelt dat je die kabel in een van de andere computers heb geprobeerd????
 
Ja. Ik wilde checke nof het aan mijn kabel lag of aan mijn computer, dus heb ik de kabel van een huisgenoot geprobeerd. Zij maakte gebruik van een normale computer. Wannee rik thuis ben zal ik het checken... bedankt voor de informatie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan