LAN kabel werkt traag op desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

smashingy0u

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
4
Hallo ik heb mijn nieuwe desktop pc boven op mijn kamer staan.
Voor het internet gebruikte ik een usb adapter om te verbinden met mijn router.
maar het internet dat ik ontving was heel erg instabiel. nu heb ik een lan-kabel aangelegt naar boven.
ik had de kabel getest op mijn vaders laptop en daar haalde die een download snelheid op van 120mbps en upload snelheid van 15mbps.
nu gebruik ik de kabel in mijn desktop pc en weigert die hoger te gaan dan een download snelheid van 40mbps en upload niet eens 1mbps.
ik vraag mij af waar dit door komt en hoop dat het verder niets met hardware van mijn pc te maken heeft want dat lijkt mij nogal onlogisch als ik net een maand geleden een nieuwe pc heb gebouwd van 1300 euro.
Mijn vraag dus: Hoe komt het dat de verbinding op mijn desktop lang niet zo snel gaat dan op de laptop? en mogelijke oplossingen.

Alvast bedankt voor de hulp :)
 
Dat is het ook niet. heb net de drivers opnieuw geïnstalleerd. het is net of er een cap op zit :/
 
Het lijkt me onlogisch, maar misschien heeft je moederbord geen Gigabit ethernet port,, maar een 100mb/s ethernet port.
Vermeld even welk moederbord je gebruikt, zodat we weten of het niet daaraan ligt.
 
Ik heb het al gevonden. er stond een programma op mn moederbord RoG gamefirst. het zorgde ervoor dat het internet reserveerde voor games en Voice programma's. Voor andere mensen met misschien dit probleem. Ik heb je moederbord ASUS Maximus VI Hero. Bedankt voor de aangeboden hulp iedereen! :)
 
Dat soort programma's kunnen inderdaad irritant omgaan met het toewijzen van internet aan verschillende programma's.
Mooi dat je de oplossing hebt gevonden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan