LAN-kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dezenaamdan

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
76
Hallo!

Dus, we hebben een LAN-kabel.
Wij hebben internet van Telenet, en daar dan een LSD-kabel van gekregen.

We hebben heel dikke muren en daarom heeft m'n broer, met z'n computer geen goede verbinding.
Dus hij wilde dan een LAN-kabel betere verbinding maken met z'n computer, maar dan staat er dat hij geen verbinding heeft.
Hij heeft het met mij geprobeerd, en ik heb een laptop, en het lukte prima.

Hij heeft een Acer, ik een Sony Vaio

Hopelijk kunnen jullie helpen, als er nog vragen zijn stel ze. Ik vond het nogal moeilijk om uit te leggen :)
 
Ga eens naar het lankaartje en kijk eens of deze in eigenschappen ingesteld is in ip automatisch toewijzen.
deze moet aangevinkt staan.
Als je aangeeft welke windows versie kan ik beter uitleggen waar je moet zijn.
 
Kan ook nog zijn dat de LAN chip is uitgeschakeld in Apparaatbeheer, óf dat er geen driver voor geladen is (dus met een geel uitroepteken in Apparaatbeheer staat).
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Dan kan de LAN-verbinding nog uitgeschakeld staan in Netwerkverbindingen. Kijk dat ook na. Indien uitgeschakeld: Rechtsklikken op LAN-verbinding en kiezen voor Inschakelen.
Netwerkverbindingen: [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl

In Netwerkverbindingen kun je ook (indien bovenstaande zaken niet aan de orde waren) ook dat verhaal van maikel9 nakijken: Rechtsklik op LAN-verbinding, kies Eigenschappen, dubbelklik op Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) [indien XP: Internet-protocol (TCP/IP)] en kijk na of er vaste ip-adressen staan ingesteld of dat alles op "Automatisch toewijzen" staat.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan