lan kapot door bliksem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowwrid3r

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
67
hallo, eergisteren was er bij mij ergens de bliksem ingeslagen en daardoor sprong de aardlekschakelaar uit. gevolg daarvan is dat alle apparaten van het stroom worden afgehouden.

na een knal te horen viel de computer uit. na ongeveer 30 minuten heb ik de pc weer geprobeerd aan te zetten. hij deed het nog, gelukkig.
maar toen die eenmaal was opgestart bleek dat de internetkaart was verdwenen bij 'netwerkverbindingen'. voor de bliksem inslag werkte deze internetkaart nog wel.
heb al diverse drivers geïnstaleerd en het gaat hier om een 'realtek 8111/en nog iets PCI-E #2'. deze kaart zit in het moederboord(ASUS P5B) geïntergreed.

heeft iemand een oplossing hiervoor?:shocked: , of ervaringen:confused:
 
ik heb al een andere kaart geprobeerd (national semiconductor ofzo) maar die vind de pc ook al niet, zelfs niet bij apparaat beheer.

Met een draadloos internet usb adapter kan ik wel draadloos internetten dus met modem en router is niks aan de hand. andere computers hebben overigens geen problemen met netwerk.
 
Kan toeval zijn dan: netwerkkaart verrot en ook de sloten om je kaart in te zetten.
Je weet door het feit dat met USB wel alles lukt, dat het niet aan het modem of de router ligt.

Hebben we het trouwens over een notebook of over een desktop?
Ik vermoed een laptop, aangezien hij er bij het moederbord opzit, maar dat zie je steeds meer.
 
Als je er een andere kaart in hebt geprikt en hij wordt niet herkend, zal je moederbord overleden zijn vrees ik.
 
Wat je nog kan proberen is een ander slot.
Hopen dat er maar één kapot is.

Als dat ook niets opleverd, wordt dit een nieuw moederbord.
Ik zou tevens eens kijken of dit verzekerd is, misschien kan je deze schade verhalen op een verzekering ?????
 
je pc laten repareren en vragen wat dit gaat kosten zijn en dan aan de verzekering opgeven bij brand en inboedel verzekering.
 
je pc laten repareren en vragen wat dit gaat kosten zijn en dan aan de verzekering opgeven bij brand en inboedel verzekering.

Ik heb een nog een andere netwerkkaart vandaag erin gedaan in hij werkt nu wel. De 'echte' onboard kaart ziet de moederboord helaas niet meer.
Het gaat hier om een desktop. asus p5b, onboard 1000pci-e internetslot.
Computer is van october of november 2006.
 
Laatst bewerkt:
Het is absoluut niet gezegd dat dit door de bliksem komt, dan had je modem zeker ook de geest gegeven... lijkt eerder door de plotselinge "power down" te komen.... en daar moet zo'n onderdeel tegen kunnen [anders moeten ze er maar een UPS bij leveren] Gewoon naar meneer de verkoper brengen met: "joh, ineens doet m'n netwerkkaart het niet meer"..... en lekker een nieuw moederboard laten monteren.....
 
dat is nou het rare ervan. er zijn ook nog een router, modem en een andere computer in dezelfde kamer en die hebben helemaal niks! behalve deze pc, die heeft kuren.
 
Vandaar: lekker even na laten kijken onder garantie.... dat onderdeel was al wat "gammel"... hoe is de rest van het board.....? ["maandagmorgen product"?]
 
Voor de rest heb ik nog geen problemen gevonden. Bestaat er een programma die een uitgebreid moederboord test kan laten doen?

kan het misschien ook aan de voeding liggen die dankzij de blikseminslag te weinig stroom geeft aan een paar draden?
 
Fijn dat het weer werkt.
Maar je had eerder gezegd dat je al een ander kaartje had geprobeerd.
ik heb al een andere kaart geprobeerd (national semiconductor ofzo)

Daarom maakte eik in iedergeval de verkeerde diagnose. Sorry.
 
die heb ik al ge-reset, maar had geen enkel effect. maar 't is nu weer goed zo
 
Maareh, bios gereset he...... staat dan in het bios je onboard niet perongeluk uit??:eek:
 
die heb ik al eens enabled gezet, maar ik weet het niet meer precies wat er stond. zal er ooit nog wel eens naar kijken:p maakt overigens niet zo veel uit, maar wel jammer dat dit vervangend kaart geen 1000 gigabit is.
 
Doe maar 1 gigabit. En dat maakt ook alleen maar uit als je gehele netwerk uit 1 gigabit bestaat. Enne dat is internet alvast niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan