LAN met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank32

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil graag een Lan verbinding maken tussen een laptop en PC met netwerkkabel.
Ik heb op beide Win XP en de firewalls uit staan. Met de ping van de laptop naar PC gaat het goed maar vanuit de PC naar laptop geen reactie. Het IP adres vernieuwen helpt ook niets. In apparaatbeheer is de hardware in orde.
Wat is er aan de hand??

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    8,9 KB · Weergaven: 100
Gruwelijke foutmelding! Kheb 'm zelf ook een paar keer gehad, en kwerd d'r op 't laatst helemaal gek van!! :(
Je bedoelt trws een crosscable ipv netwerkkabel toch? Maarre, probeer eens handmatig 't ip in te stellen. Geef de pc bv 192.168.1.1 en laptop 192.168.1.2.
Probeer ook deze command eens: netsh int ip reset reset.log, 't zou trws ook deze kunnen zijn, kweet 't niet ckr: netsh ip int reset reset.log :o
Hoe maak je trouwens netwerkverbinding? Gewoon met de windowswizard?

@Freakiej,
Met volle bewondering heb ik jouw berichtje gelezen.
Je vindt het toch niet erg als ik zeg....ik kan het niet lezen.

Volgens mij is dit beroemde chattaal of MSN of Breezer taal.
Of je bent iemand die niet uit nederland komt en de nederlandse taal slecht beheerd.

Zou je de volgende keer als je een antwoord geeft willen proberen om de woorden vol uit te schrijven dan kan iedereen dit lezen.

Bedankt alvast :D

@Frank32,
Heb een router ingebruik zo ja vertel eens welk merk en welk type.
Geef eens een klein beetje meer informatie.

Niettemin is het idee om een vast ip adres in te stellen helemaal zo gek nog niet. Gebruik je een crosscable (alleen voor een verbinding tussen twee pc's) of straight cables (met een router of een switch ertussen)?

Let ook op dat de computernamen verschillend zijn, de ip adressen uniek maar wel in dezelfde range (gebruik dus maar 192.168.1.1 en 192.168.1.2), beide pc's hetzelfde subnetmasker gebruiken (255.255.255.0) en dezelfde werkgroepnaam hebben.

Laatst bewerkt:
Het was inderdaad een kwestie van de IP's opeen laten volgen.
Alles is nu in orde.

Voor Freakie: inderdaad gewoon via de wizard netwerkverbindingen!

Breezer houdt dit in: HeLpMiJ fOrUm. Mijn msn taal gebruik valt toch nog best mee? Op dit forum probeer ik 't nogal te beperken! Maar ik zal voortaan nog wat meer op m'n taalgebruik letten!

@Freakiej,

bedankt.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan