LAN party voor ~6 personen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Recom Backdraft

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
En onnodig voor een lanparty van 4 man. Gigabit is leuk als je veel en grote bestanden over en weer wilt gooien of als backbone van een groot netwerk. Maar voor gamen is zelfs 10 Mbit al genoeg, vooral als je met 4 man bent.

Hallo,

Ik wil binnenkort ook een lan-party houden voor een stuk of 6 man. Ik ben van plan een switch aan te schaffen met 8 poorten erop (TP-LINK TL-SF1008D) 10/100 Mbps en 8x RJ-45 en 10/100 switch (weet zelf niet wat het allemaal inhoud). Per persoon 3m UTP-Kabel (CAT.5), wat games en uiteraard het nodige eten en drinken. Is dit voldoende of is er meer dat ik nodig heb? En is een netwerkkaart die standaard in je moederbord zit voldoende of heb je echt een losse netwerkkaart nodig? En als je op alle pc`s internet wil, is het dan een kwestie van een internetkabel van je modem naar je switch leggen en er is internet (op elke pc)? En hoe zit het met servers? Wat houdt dat in en wat doen die? En is het ook mogelijk om in plaats van een switch een router te gebruiken? Indien die genoeg poorten heeft uiteraard.

Alvast bedankt.

Ps. zijn er nog multiplayer games aan te raden én games waar je een niet al te goede pc voor nodig hebt? (Mijn pc is opzich wel goed. Trekt de nieuw(st)e spellen probleemloos!!)

Ik heb je vraag even een eigen plaats gegeven.
Het is niet de bedoeling dat je in de vraag van iemand anders verdergaat over je eigen probleem.

Ik zou geen router gebruiken, de backbone (snelheid tussen de poortjes) is meestal lager dan bij een switch.

Ik zou ook eerder gaan voor een 16 poorts, nu ben je met 6 personen, straks met 10 en dan moet je alsnog een nieuwe kopen, tweedehands vaak voor een prikkie te koop. Ook zou ik langere UTP kabels nemen (7.5 meter) omdat je anders zeer dicht bij elkaar moet zitten. De onboard netwerkkaart is meer dan voldoende, via internet werkt het tenslotte ook en dan is de langzaamste schakel echt het internet.

Wanneer je met meerdere personen speelt dan normaal dan is een spelserver aan te raden, anders moet één van de spelers zijn spelcomputer als server laten fungeren.

Oke, bedankt. Maar hoe moet je dan een spelsever gebruiken of maken? Daar ben ik namelijk niet echt in thuis. Zijn er misschien sites voor uitleg? En hoe zit het nou met internet... Gewoon een internetkabel naar die switch en iedereen heeft internet?

Gewoon een internetkabel naar die switch en iedereen heeft internet?
waarschijnlijk niet. wat je kan doen is internet naar router, router naar switch.switch naar pc's
wifi op de router uit zetten en verder geen systemen op de router

maar de meeste " modems" zijn ook router tegen woordig. dan geen extra router er tussen zetten

bijkomend voordeel is dat je de DHCP van de router kan gebruiken. dan kan iedereen zijn netwerkkaart op automatisch laten staan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan