LAN Poort werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter jad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jad

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Ik wou me gister aanmelden op een nieuw thuisnetwerk, toen ik ineens de waarschuwing kreeg dat er geen internet beschikbaar was. Ik kreeg de bekende computertjes in de rechteronderoek te zien, met daarvoor een driehoekig bordje met een uitroepteken. Daarna bleef ik deze fout krijgen. Ik heb windows geformateerd en er opnieuw opgezet. Ubuntu uitgevoerd, kortom wat ik dan ook doe ik krijg dezelfde fout. Het gaat hier om een onboard lan, maar toen ik een nieuw kaartje kocht (icp) gaf ie nog steeds precies dezelfde fout. Weet iemand wat ik nog kan doen?

Branden de lampjes op de LAN kaart.?

Zo ja dan kan je proberen om via de command promt de volgende commando's uit te voeren.
Ga naar start >uivoeren en type cmd.

Type in dit scherm de volgende twee commando's
ipconfig /release
ipconfig /renew

Met ipconfig /all kan je kijken of een IP hebt toegewezen gekregen.

Groet Maxstar

ja, het lampje brand. Als ik vervolgens de commando's uitvoer krijg ik het volgende:

Windiws Ip-configuratie:

er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van Lan Verbinding 2. Kan geen contact met DHCP server maken. Aanvraag is verlopen.

P.S. op andere pc's aan hetzelfde router is er wel gewoon internet.

weet eimand wat ik hieraan kan doen?

Laatst bewerkt:
het is opgelost! het was simpeler dan gedacht: ff stekkers van moden eruit 5 min eruit laten hangen en er weer in doen bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan