Lan Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik zit sinds kort op kamers en ik kan me niet aanmelden op het LAN in huis.
Het netwerk kabeltje zit wel goed in mijn pc en de werkgroep die ik heb gebruikt klopt ook wel.
Ik zie alleen niet dat ik andere computers in de werkgroep kan vinden en internet zelf waar het me om te doen is kan ik ook niet ontvangen.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen of waar het probleem zich bevind.
Misschien de router?

Moet je even bij de beheerder vragen hoe de instellingen staan.

Het zou best kunnen dat er maar bepaalde ip-adressen mogen inloggen.;)

Dat heb ik al gevraagd, maar hij heeft het zelf niet geinstalleerd zegt hij en degene die het wel heeft gedaan komt pas dit weekend thuis, terwijl ik het nu voor elkaar wil hebben.
Het probleem is ook dat ik niet in de LAN groep wordt opgenomen.

Zolang jij geen ipadres krijgt kan je ook niet op worden genomen in een lan groep.

Gaat het trouwens om een werkgroep of is daar een domein?

Als ik in een andere pc ga kijken dan is het een werkgroep.
Waarom kan ik geen ip adres krijgen dan?

Voornaamste reden denk ik geen connectie met de router. Of toch geen goede kabel.

Ik zit sinds kort op kamers en ik kan me niet aanmelden op het LAN in huis.
Het netwerk kabeltje zit wel goed in mijn pc en de werkgroep die ik heb gebruikt klopt ook wel.
Ik zie alleen niet dat ik andere computers in de werkgroep kan vinden en internet zelf waar het me om te doen is kan ik ook niet ontvangen.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen of waar het probleem zich bevind.
Misschien de router?

als het mogelijk is moet je de hele pc is verplaatsen naar je router en dan via een ander kabel (best korter dan ;)) op de router aansluiten.
En ik ben een Belg dus dees is echt uit de lucht gegrepen, maar bij onze internetprovider telenet, moeten wij bij zo een toestand, als een nieuwe pc aansluiten op het internet, de modem een uurtje of twee uittrekken.

Volgens mij is dat niet het probleem, want als ik het draadje van de netwerkverbinding achterin mijn pc schuif begint er naast de aansluiting een lampje te branden.
Dit doet hij alleen als hij verbinding maakt lijkt me.

Probeer de router eens te pingen.

Lukt dit dan kan je proberen een statisch (handmatig) IP adres toe te wijzen aan je netwerkkaart.

Of je kan ook je ipadres vernieuwen door naar:
start=>uitvoeren=> type je cmd in en daarna type je ipconfig /release en daarna ipconfig /renew Als je nu wel een ip adres toegewijst krijgt kan je al proberen op internet te komen. Anders probeer dit eens:

Hoe handmatig IP-adressen op TCP / IP-hosts of clients
Dit doe je door naar start => configuratiescherm => Netwerk connecties => Eigenschappen van local area connection te kiezen
Dan eigenschappen van internet protocol TCP/IP Kies dan voor: Gebruik het volgende ip adres en Use the following DNS
Nu moet je na gaan welk IP adres je router heeft!
Je moet na de eerste 3 stukjes kijken. Bijvoorbeeld:
192.168.0.1 of 192.168.1.1
Dan moet je kijken naar 192.168.0 en 192.168.1.

Jou ip adres moet de eerste 3 gelijk hebben. De laatste mag je zelf kiezen als het maar niet dezelfde is al de router.

De subnetmask is 255.255.255.0 Deze wordt waarschijnlijk automatisch ingevuld omdat het een standeerd is.

Je default gateway is het IP adres van je router.
Bij DNS vul je ook het ip adres van je router in.

an kan je op ok klikken en kijken of je nu wel op internet komt.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat niet het probleem, want als ik het draadje van de netwerkverbinding achterin mijn pc schuif begint er naast de aansluiting een lampje te branden.
Dit doet hij alleen als hij verbinding maakt lijkt me.

niet perse dit kan ook zijn wnr je een kabeltje aansluit op de pc dat langs het uiteinde nergens insteekt, je kan kan het testen als je een lmos kabeltje hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan