Lan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort mijn laptop opnieuw geinstalleerd, en sinds dien valt om de zoveel tijd mijn internet zomaar weg, ik ben de enige in dit huis wat daar last van heeft en het is begonnen na het herinstalleren van de laptop. heb al geprobeerd om nog een nieuwe installatie te doen, wie weet verkeerde driver die niet goed werkte ofso maar nu heb ik het probleem nog steeds.

Gebeurt op draadloos, maar ook op gewoon bekabeld.

Hey allemaal,

Ik heb sinds kort mijn laptop opnieuw geinstalleerd, en sinds dien valt om de zoveel tijd mijn internet zomaar weg, ik ben de enige in dit huis wat daar last van heeft en het is begonnen na het herinstalleren van de laptop. heb al geprobeerd om nog een nieuwe installatie te doen, wie weet verkeerde driver die niet goed werkte ofso maar nu heb ik het probleem nog steeds.

Gebeurt op draadloos, maar ook op gewoon bekabeld.

Heb je alle hardwaredrivers van de fabrikant van de laptop ook geinstalleerd?

En nog een algemene tip: Als je een werkend systeem hebt, nooit zomaar herinstalleren vóórdat je:
1. De alsdan geïnstalleerde driversoftware al gedownload hebt en op memory-stick of iets dergelijks hebt veiliggesteld voor na de herinstallatie, en/of
2. Met programma's als DoubleDriver de drivers veiliggesteld hebt op memory-stick of iets dergelijks voor na de herinstallatie.

Ikzelf gebruik DoubleDriver voor mijn drivers, met daarbij 'speciale' driversoftware gedownload voor
1. Geluidskaart
2. (Draadloze) netwerkkaart
3. Grafische kaart.
Dit omdat die 3 categoriën driversoftware vaak met hulpprogramma's komen die DoubleDriver niet veiligstelt. De werking zou je dus wel weer terugkrijgen, maar niet die hulpprogramma's.

Succes,

Tijs.

Ik heb alles in Apparaatbeheer geinstalleerd ja.

En ik ga ervanuit dat de drivers van Acer wel moeten kloppen dus het veilig stellen is niet zo heel belangrijk. ik zorg wel altijd dat ik een van de netwerk drivers heb zodat ik wel op internet kan.

Vertel eens wat meer over wat je allemaal op Internet doet. Dit is relevant omdat jij de enige bent die het probleem heeft in je huis én je zojuist meldt dat de drivers in orde zouden moeten zijn.

Daarnaast zou het geen slecht idee zijn je pc nog eens goed te testen op virussen en trojans etc.

Tijs.

Internet zelf bezoek ik niet zo heel vaak, voornamelijk online via een spel dat al jaren zonder problemen loopt. Als ik internet al bezoek is het voor onderzoek of dergelijke.

en virus, betwijfel ik. Ten eerste is de pc helemaal schoon, eerste wat ik installeer is een Virus scanner (NOD32). Zal voor de zekerheid wel een scan laten lopen maar betwijfel of daar wat uit komt.

Gezien ik zelf IT student bent heb ik normaal nooit problemen, het probleem hier is dat ik niet kan vinden waar het probleem vandaan komt :o

***Edit***
Computer scan was helemaal schoon, niks gevonden

Laatst bewerkt:
Heb je alleen een scan gedaan met NOD32? Of bijvoorbeeld ook met Malwarebytes' Anti-Malware? En zijn de server-instellingen wel goed ingesteld om het spel te spelen? Of valt de verbinding ook weg als je aan het surfen bent?
Succes,
Martin

@feint: We hebben nu meer dan een maand niets teruggehoord.
Is je probleem verholpen? En zo ja, op welke manier heb je dat gedaan?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan