vortexcrawler
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2008
Beste allemaal,
- Ik heb ADSL oven ISDN
- Ik gebruik op m'n PC Vista en op m'n Laptop XP
- Ik heb avast geinstalleerd staan
- Ik gebruik een Zyxel Prestige 2602H-63
- Ik gebruik en wil geen wireless
- Ik heb NVIDIA nForce Networking Controller
Het volgende is er aan de hand :
Mijn laptop (XP) heeft altijd goed gedraaid en nog steeds. Nu heb ik een PC aangeschaft (Acer Aspire M3641) met Vista.
Nu wil ik graag een netwerk instellen, en dit is in zekere mate ook gelukt.
Daarnaast wil ik graag in mijn LAN een static DHCP maken door mijn IP aan mijn MAC-adres te koppelen. Nu werkt dit wel voor mijn laptop maar niet voor mijn PC.
Als ik via ipconfig/all mijn gegevens ophaal en ik vul deze in op mijn router (bij LAN - Static DHCP)dan krijg ik de volgende melding ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Illegal IP Address!
Bij de gegevens van ipconfig staat overigens dat de DHCP niet is ingeschakeld. Hoe dit zou moeten heb ik geen flauw idee van.
Bij LAN - LAN setup staat:
LAN - LAN Setup
--------------------------------------------------------------------------------
DHCP
DHCP Server
Client IP Pool Starting Address 192.168.1.33 (laptop IP)
Size of Client IP Pool 32
Primary DNS Server 000
Secondary DNS Server 000
Remote DHCP Server N/A
TCP/IP
IP Address 192.168.1.254
IP Subnet Mask 255.255.255.0
RIP Direction None
RIP Version N/A
Multicast IGMP-v2
Any IP Setup niet aangevinkt
Active
Nu wil ik graag dit bovenstaande allemaal juist instellen zodat ik lekker kan downloaden (Je begrijpt). Ik heb het idee dat dit ook allemaal wat langzamer gaat ( ik heb dit uiteraard niet kunnen testen want de boel draait niet)
Als ik via speedtest probeer dan krijg in wel normale waarden.
Bij grabit krijg ik een socket error #11004.
Dit zou iets te maken moeten hebben met DNS.
Die ik trouwens netjes van tiscali heb ingevuld te vinden op weethet.nl
Het IPv6 heb ik op automatisch staan aangezien ik alles bij IPv4 heb ingesteld. Of dit verstandig is of invloed heeft weet ik niet.
NAT heb ik trouwen geforward en omgezet naar het IP-adres van mijn PC ( het schijnt dat je nat poorten alleen voor een computer kunt toewijzen ).
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan. ik in ieder geval niet.
Bij voorbaat dank
Vortexcrawler
- Ik heb ADSL oven ISDN
- Ik gebruik op m'n PC Vista en op m'n Laptop XP
- Ik heb avast geinstalleerd staan
- Ik gebruik een Zyxel Prestige 2602H-63
- Ik gebruik en wil geen wireless
- Ik heb NVIDIA nForce Networking Controller
Het volgende is er aan de hand :
Mijn laptop (XP) heeft altijd goed gedraaid en nog steeds. Nu heb ik een PC aangeschaft (Acer Aspire M3641) met Vista.
Nu wil ik graag een netwerk instellen, en dit is in zekere mate ook gelukt.
Daarnaast wil ik graag in mijn LAN een static DHCP maken door mijn IP aan mijn MAC-adres te koppelen. Nu werkt dit wel voor mijn laptop maar niet voor mijn PC.
Als ik via ipconfig/all mijn gegevens ophaal en ik vul deze in op mijn router (bij LAN - Static DHCP)dan krijg ik de volgende melding ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Illegal IP Address!
Bij de gegevens van ipconfig staat overigens dat de DHCP niet is ingeschakeld. Hoe dit zou moeten heb ik geen flauw idee van.
Bij LAN - LAN setup staat:
LAN - LAN Setup
--------------------------------------------------------------------------------
DHCP
DHCP Server
Client IP Pool Starting Address 192.168.1.33 (laptop IP)
Size of Client IP Pool 32
Primary DNS Server 000
Secondary DNS Server 000
Remote DHCP Server N/A
TCP/IP
IP Address 192.168.1.254
IP Subnet Mask 255.255.255.0
RIP Direction None
RIP Version N/A
Multicast IGMP-v2
Any IP Setup niet aangevinkt
Active
Nu wil ik graag dit bovenstaande allemaal juist instellen zodat ik lekker kan downloaden (Je begrijpt). Ik heb het idee dat dit ook allemaal wat langzamer gaat ( ik heb dit uiteraard niet kunnen testen want de boel draait niet)
Als ik via speedtest probeer dan krijg in wel normale waarden.
Bij grabit krijg ik een socket error #11004.
Dit zou iets te maken moeten hebben met DNS.
Die ik trouwens netjes van tiscali heb ingevuld te vinden op weethet.nl
Het IPv6 heb ik op automatisch staan aangezien ik alles bij IPv4 heb ingesteld. Of dit verstandig is of invloed heeft weet ik niet.
NAT heb ik trouwen geforward en omgezet naar het IP-adres van mijn PC ( het schijnt dat je nat poorten alleen voor een computer kunt toewijzen ).
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan. ik in ieder geval niet.
Bij voorbaat dank
Vortexcrawler