lan verbinding met draadloze router werkt niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter apo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
hallo,
ik heb vandaag een nieuwe draadloze router gekocht namenlijk de " wireless-N broadband router van linksys".

na heel wat problemen heb ik eindelijk draadloos verbinding kunnen maken via mijn laptop en dit lijkt goed te werken. alleen moet ik hiervoor eerst verbinding maken met de router en kan ik daarna pas een internetverbinding maken met de modem (speed touch home van alcatel).

het grote probleem is nu dat ik geen verbinding meer kan maken via de pc, deze werkt op vista en zou via een lanverbinding met de router verbonden moete worden. normaal gezien is deze verbinding in orde.

vista herkent enkel dat er een onbekend netwerk zit tussen de pc en het internet.
kan iemand mij helpen met de verbinding tussen router en pc tot stand te brengen?

ps liefst niet te ingewikkeld want zelf ken ik zeker niet veel van computers.

alvast bedankt

normaal gesproken is het eerst de router instellen met een draad...heb jij dat ook gedaan of ben je meteen draadloos gegaan.

neen ik heb die via de lanverbinding kunnen instellen.

dus met draad.
en nu zit de draad aan de vista pc.
kijk bij het netwerkcentrum in vista.
en kijk of netwerkdetectie ingeschakeld is.

netwerk detectie is ingeschakeld.

er staat enkel en uitroepteken bij de verbinding onbekend netwerk en de pc, klik ik daarop krijg ik 3 mogelijkheden, namelijk:

nieuwe ip ophalen netwerkadapter lan verbinding opnieuw instellen en de mogelijkheid om de modem gedurende 10 sec uit te schakelen. ik heb ondertussen al alle 3 deze dingen geprobeerd niets lijkt te helpen

haal desnoods de spanning van de speedtouch er even af en laat deze opnieuw opstarten.

problemen zijn opgelost..
was zelfs vergete dat deze post nog open was

blijkbaar geeft de instalatie cd een fout, deze controleert de internetverbinding en of deze er nu is ofnie keurt die goed. Blijkbaar moet er hoewel er nergens iets vermeld word vooraf een actieve verbinding zijn met het internet om alles goed te laten verlopen.

grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan