Lan verbinding ok, maar kan niet surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snookie

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
123
Mijn overbuur heeft een probleem met zijn PC.
Dat is een Intel CPU P4 1.6GHz met XP SP3
Als IE7 wordt geopend komt er een ongewild URL in de adresbalk te staan. 'http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005'.
Na wat googlen heeft dit iets te maken met run once.
Hiervoor heb ik het onderstaand scriptje voor de register op mijn us-stick gezet en ga dit deze week eens uitvoeren op zijn pc.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"RunOnceHasShown"=dword:00000001
"RunOnceComplete"=dword:00000001


De grootste reden van bovenstaande is dat hij telke maal probeert om via een Wan-minipoort PPPoE een verbinding te maken.
Volgens mij is dit voor een directe verbinding tussen pc/pc of server.
Ook komt IE7 in 'off line werken te staan'.

Bij de netwerkverbindingen staan er 2 verbindingen. De eerste is de LAN verbinding is actief en heb een geldige IP van de provider.
De 2de is een rechtstreekse verbinding naar zijn werk om daar op de server te connecteren. Werkt ook en heeft een ander geldige IP.

Het probleem is dat IE (en ook emailprog) niet beseft welke verbinding hij moet nemen. Raar is ook dat de goede en werkende LAN niet kan verwijderd worden voor een herinstall. Eéntje bijmaken biedt ook geen oplossing. Firewall en antivirus zijn niet de oorzaak. Probleem is wel begonnen volgens hem nadat de Norton anti-virus scanner out of date was en had verwijderd, daarna heeft ie een free-AVG geinstalleerd. Dit is nu allemaal verwijderd, ook reeds een regclean uitgevoerd, cookies, tijdelijke bestanden en noem maar op zijn ook verwijderd.

Via CMD ipconfig heb ik dus zoals eerder aangehaald een geldige ip en kan probleemloos pingen naar een www adres.

Ik had graag geweten hoe je een applicatie zoals IE of email kunt dan forceren en koppelen aan de goede werkende lan verbinding?

Alvast bedankt voor de feedback.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan