LAN verbinding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fastbullet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Berichten
1
hey

heb niet zoveel verstand van internet enzo
dus daarom vraag ik het ff aan jullie.

Zit dus op telenet ( via een router ) op internet
heb ook een vaste pc met LAN kabel

en deze heeft maar af en toe internet
(heeft vista) en als ik op de icoon beneden in men balk kijk, staat er
" alleen lokaal " heb al geprobeerd te herstelllen, router & modem uitgetrokken. Niets werkt, want heb zelf nog internet (draadloos) via men laptop. Dacht dat het de LAN kabel zelf was, getest bij men broer ( waar ook een LAN kabel loopt, men pc daarmee aangesloten .. nog altijd zelfde probleem.

iemand ideeën?
Heb vista er terug opnieuw geinstalleerd trouwens.
 
Je kunt een hoop dingen testen om te kijken waar het probleem nou eigenlijk ligt:


1) start de computer op in de veilige modus ( met netwerkmogelijkheden) en kijk of het probleem nu niet aanwezig is, zo niet dan is het namelijk een software probleem
2) probeer is een vast ip adres in te stellen voor de netwerkkaart ( van LAN), instructies hoe dit moete hieronder:
http://www.zyxelsupport.nl/z021.html
3) Kijk of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaart, 2 opties zijn mogelijk
heb je een gekochte computer zoals Acer/HP etc, kijk op hun support website
heb je een zelfsamengestelde computer, haal de kaart eruit en zoek op het type
heb je een zelfsamengestelde computer en een onboard LAN ga dan naar de website van het moederbord en kijk voor nieuwe drivers.

Voorlopig kun je hopelijk vooruit, graag hoor ik of je eruit komt,
 
Je kunt een hoop dingen testen om te kijken waar het probleem nou eigenlijk ligt:


1) start de computer op in de veilige modus ( met netwerkmogelijkheden) en kijk of het probleem nu niet aanwezig is, zo niet dan is het namelijk een software probleem
2) probeer is een vast ip adres in te stellen voor de netwerkkaart ( van LAN), instructies hoe dit moete hieronder:
http://www.zyxelsupport.nl/z021.html
3) Kijk of er nieuwe drivers zijn voor je netwerkkaart, 2 opties zijn mogelijk
heb je een gekochte computer zoals Acer/HP etc, kijk op hun support website
heb je een zelfsamengestelde computer, haal de kaart eruit en zoek op het type
heb je een zelfsamengestelde computer en een onboard LAN ga dan naar de website van het moederbord en kijk voor nieuwe drivers.

Voorlopig kun je hopelijk vooruit, graag hoor ik of je eruit komt,

het is idd een samengestelde pc van uit de winkel zelf
ik zie juist dat met netwerkdriver iets is van
nvidia nforce-network controller. Kan dit mss aan dat liggen?
mss update downloaden ofzo, of andere driver.

uhm ff zoeken wat in men pc allemaal zit :)


amd home-T2 ( amd x2 dual core 4600+ )
msi k9N4 ultra-F amd2 ht1000 nF4 ultra 2Pe16 (1xlite) 3p
asus EN8600GT

nog iets nodig?
 
heb de driver verwijderd, en hij heeft het zichtzelf weer gedownload ofzo .. kweet niet hoe hij het gedaan heeft xD

maar voorlopig werkt het weer, kan zijn dat het binnen de korste keren weer uitvalt.
maar tijdelijk is het weer in orde :)
 
ok is weer uitgevallen, en weer naar allleen lokaal gegaan.

Iemand iedeen?
 
Probeer eens je netwerkkaart op 10mbit half duplex te zetten, dat wil wel eens werken.
succes
 
Ik heb ook sinds kort een nieuwe laptop (acer/vista) gekocht.

Nu heb ik draadloos geen enkel probleem, maar zodra ik lan-verbinding maak vlieg de verbinding na een paar minuten uit. Meestal als ik Grabit opstart, valt de verbinding weg. Maar ik kan niks raars vinden.

Ik heb Mcafee al van mijn computer gegooid, maar nog steeds valt de verbinding weg.

Als ik de computer in veilige modus (netwerk) opstart heb ik geen probleem, maar kom er niet achter wat de boosdoener is.

O ja ik heb gewoon verbinding met een modem, geen router er tussen ofzo..

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Gerco1981,

Graag je eigen vraag plaatsen en niet 3x een vraagje stellen in andermans vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan