LAN-verbinding slaat op 'tilt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

baskos

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Bij downloaden en gebruik van internet stopt op één andere manier. Ik merk het als ik van site verander; er werkt niets meer. Op mijn router (Zyxel 650 H33) knippert de LED van de LAN-verbinding onophoudelijk.
Als ik bij 'netwerkverbingen' de LAN-verbinding uitschakel en vervolgens weer inschakel is alles weer oké. Wie heeft enig idee ??

Ja, Norman is always watching !! Maar het verschijnsel doet zich sinds enige dagen voor, terwijl ik Norman al maanden gebruik. Het stoppen en starten van de LAN-verbinding lost het probleem (tijdelijk) op. Kan dit iets te maken hebben met een firewall??

Dat kan ja!je zal toch enige dingentjes moeten proberen zoals firewall verwijderen en een tijdje draaien kijken of het probleem weg is?

Netwerkkaart verwijderen en weer opnieuw installeren!net werkverbindingen verwijderen en opnieuw erop zetten.

controleren op spyware met bijvoorbeeld ad-awere.

tot je erachter bent wat de onderbrekkingen veroorzaakt.:confused:

Ik heb Norman afgezet. Netwerkkaart verwijderen gaat niet - 't is een laptop. En ik draai regelmatig Microsoft AntiSpyware (goede ervaringen!).
We zullen zien of Norman de schuldige is.....

Het verschijnsel blijft zich voordoen, met en zonder firewall. Maar, op een andere werkplek heb ik er totaal geen last van. Is het een idee om de router te resetten of de fabrieksinstellingen er weer in te krijgen?

Geplaatst door baskos
Het verschijnsel blijft zich voordoen, met en zonder firewall. Maar, op een andere werkplek heb ik er totaal geen last van. Is het een idee om de router te resetten of de fabrieksinstellingen er weer in te krijgen?

:confused: op die andere werkplek heb er geen last van,is dit met dezelfde laptop en router?

Zelfde laptop - andere router, wel van 't zelfde merk en type.

Geplaatst door baskos
Zelfde laptop - andere router, wel van 't zelfde merk en type.

:confused: als op de èène werkplek je geen problemen hebt met dezelfde instellingen en het hetzelfde matriaal!zal het ook niet aan de router liggen.

Zou ik haast gaan denken dat je het extern moet gaan zoeken,apparatuur die in de buurt staat die de boel vertroord,mobieltjes,boxen of een ander netwerk in de buurt............zou dat kunnen?:confused:

Eén ding ben ik vergeten te vertellen: ik heb enige tijd geleden iets trachten te veranderen aan de instellingen van de router om bepaalde poorten te kunnen gebruiken voor Exeem, een soort torrentprogramma.
Hiermee ben ik gestopt omdat het volgens mij niet lukte.
Storende apparaten zijn er niet in de buurt - in ieder geval zijn er geen nieuwe apparaten bijgekomen en voorheen werkte alles naar wens.
Het wordt er niet simpeler op........

Nee,dit is ook niet makkelijk maar daar zijn wij dan voor om te helpen:D

Ben even aan het zoeken geweest,mensen met dergelijk probleem hebben ook poorten gewijzigd voor bijvoorbeeld een download proggie.

Maar als je poorten hebt gewijzigd,dan lijkt het mij nu dat je oorspronkelijke instellingen van de router terug zal moeten zetten,en hopen dat het dan goed gaat
:confused:

Dank Marcel, voor de goede raad.
Nu is het nog zaak om de oorspronkelijke instellingen weer terug te krijgen. Maar dat moet bij Zyxel wel te vinden zijn.
Het resultaat krijg je te horen.

Helaas, het resetten van de router heeft niets opgelost. Het verschijnsel blijft zich voordoen. Maar wat nu???:(

Geplaatst door baskos
Helaas, het resetten van de router heeft niets opgelost. Het verschijnsel blijft zich voordoen. Maar wat nu???:(

Ik hier vanuit dat je alle software nog hebt die bij de laptop hoort!

dan zou ik de netwerkverbindigen op de laptop verwijderen,inclucief het wireless gedeelte,en de netwerkadapters bij apparatenbeheer.

de pc weer opnieuw opstarten en alles weer installeren,zodat je zeker weet dat goed zit.

mocht het dan nog niet verholpen zijn,dan wordt het echt zoeken naar een speld in een hooiberg:confused:

Oei, dat wordt niet eenvoudig. De laptop is 4 weken oud en de installatie-software is aanwezig maar dat zijn van die recovery-cd's. Daar kan ik niet een specifieke installatie vanaf krijgen.
De LAN-verbinding gaat via een INTEL PRO-00VE Network Connnection. Als ik deze verwijder, wordt hij dan automatisch geinstalleerd of moet ik een driver van het internet zien te halen.
Je merkt het waarschijnlijk: ik word gelukkig niet gehinderd door al te veel kennis van zaken.........:o

:D geen kennis is geen zonde hoor,iets niet vragen dat is zonde.

In principe,zullen de drivers voor het netwerk weer geinstalleerd worden door windows xp.

:confused: heb je alleen de recorver cd bij de laptop gekregen en voor de rest geen cd`s met software

Ik heb 2 cd's aan moeten maken: 1 recover-CD en 1 toepassings-herstel-CD. Daar staan eigenlijk alleen maar bijgeleverde programma's op, zoals MS-Works, VAIO media installer, VAIO zone-installer ('t is een Sony..), Adobe acrobat, Record now enz enz.
Zou er niets op het net te vinden zijn?

alle informatie is te vinden op het internet,als je het probleem via Google opvraagt krijg je vast en zeker info,maar aangezien je zelf niet echt thuis bent in die materie! zou ik er nu persoonlijk even iemand bijhalen die even naar jou probleem kijkt,een kennis met een beetje computer verstand van netwerken en de werking daarvan.

hou mij op de hoogte,ik wil ook graag weten wat het probleem nu is of was.

Marcel, ik ben weer iets verder. De klacht is niet opgelost maar nu merkte ik ook dat het verschijnsel zich ook op de zaak voordoet. Ook daar schiet (volgens mij) de router in de stress en geeft dmv een snel knipperende LED (LAN) dat er iets aan schort . Aan- en uitzetten van de LAN-verbinding lost het weer op.
Echter, het doet zich voor als ik meerdere malen tegelijk gebruik maar van de LAN-verbinding. M.a.w als ik op een aantal sites ingelogd ben en vervolgens een nieuwe aanklik. Kan dit een instelling in Window Xp zijn, dat ik maar een beperkt aantal internet-verbindingen open mag hebben ?

:confused: niet dat ik er van op de hoogte ben,maar dat gaan we uitzoeken!maar in èèrste instantie heb ik nog nooit gehoord van een instellingen waarin het aantal openstaande internetverbindingen wordt aangeven of beperkt maar ik weet natuurlijk ook niet alles(gelukkig niet)

wel heb je te maken met een provider jij aangeven hebt wat voor pakket je bebruik wilt maken.
welke provider heb je en wat voor pakket gebruik je er zijn natuurlijk wel verschillende abonnemeten waarin zoals bij chello waarin de snelheid en de download wordt bepaald.

ik kom hier nog op terug......................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan