Lan verbinding slomer dan wifi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hichem

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2012
Beste,

sinds een tijdje is mijn lan verbinding wel heel traag, ik haal namelijk 10 MB/s terwijl ik met wifi maximaal 44 MB/s haal, nou dat zou geen probleem moeten lijken maar ik vind mijn wifi verbinding nogal instabiel. Ik heb een nieuwe internet kabel gekregen toen ik 50 mb had besteld bij upc dus daar ligt het denk ik niet aan. Ik heb de router al een keer aan en uit gedaan, internet kabel in een andere port gestopt etc. Persoonlijk denk ik dat het iets is met mijn netwerkkaart maar ik heb dus eigenlijk geen idee.

Samengevat haal ik dus 10 MB/s met lan, 44 MB/s met wifi op speedtest en bij status van lan verbinding staat ook maar 10 MB/s. Ik heb 50 mb in mijn pakket.

Met vriendelijk groet,
Hicham

kijk eens bij de instellingen van je netwerkkaart of de waarde van "speed & duplex" niet toevallig op 10mb staat ingesteld..
zoja zet deze dan op auto of 100mb full duplex

te vinden onder:
network and sharing center/local area connection /properties/configure/advanced/speed & duplex

kijk eens bij de instellingen van je netwerkkaart of de waarde van "speed & duplex" niet toevallig op 10mb staat ingesteld..
zoja zet deze dan op auto of 100mb full duplex

te vinden onder:
network and sharing center/local area connection /properties/configure/advanced/speed & duplex

Ik kan daar niet komen, heb je misschien de nederlandse vertalingen?

Edit: als ik 100 mb full duplex instel dan valt mijn internet uit alsof ik geen verbinding heb.. ik heb 50 mb internet maar kan maar 10 mb instellen.

heb je ook "Auto" geprobeerd zoals aangeraden door FTWLTG? Welk merk en type heb je van router?
Gebruik je de recentste drivers voor je netwerk adapters?

Ja, ik heb auto geprobeert en hij zet hem naar 10 mb full. Ik heb een Cisco EPC3925 gekregen van upc, zelfs toen ik 25 mb van upc had haalde ik meer dan nu. Nu is mijn internet verhoogd en haal ik maar 10 mb.

Gaat het hier over 1 pc of laptop? Welk merk en type en operating systeem (Windows XP, Vista, 7 of 8)? Heb je zoals in 1 vd vorige posts gevraagd, gekeken of je de recentste drivers gebruikt voor je draadloze en bedrade netwerk adapter van je pc/laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan