LAN-verbinding valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

padsy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
2
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een netwerk met de PC van mijn zoon. Mijn zoon heeft Win XP en ik heb Win 2000 Professional op mijn PC. We hebben internet via de kabel: Casema (Broadband Premium).

De PC van mijn zoon is de server, dus daar komt internet eerst binnen en dan via de LAN op mijn PC.

Nu valt de laatste tijd heel vaak spontaan de LAN verbinding uit. Ik moet dan op de PC van mijn zoon eerst de internetverbinding verbreken, daarna deze weer opnieuw maken. Dan moet ik de LAN verbinding weer inschakelen, en dan pas kan ik weer verder internetten.

Of de LAN-verbinding op de PC van mijn zoon staat wel aan, maar kan ik toch niet meer internetten, en moet dan weer op de PC van mijn zoon de internetverbinding verbreken, LAN-verbinding uitschakelen, en dan beide weer inschakelen voordat ik weer kan internetten. Dit is echt heel irritant. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan verhelpen?
Bij voorbaat mij hartelijke dank,
Padsy
 
sleep mode op netwerkkaart??

Volgens mij, ik weet niet meer of win2k of winxp, is er op de netwerkkaart automatisch ingesteld dat deze uitgeschakeld mag worden als de pc in sleep of een andere onnuttige vorm van stroombesparing valt.

Deze zal je er af moeten halen, als dit het niet is zijn mijn ideën al op (alleen kapotte of slecht geknepen kabel).

Veel succes, ik hoor het nog wel...
Boy.

p.s.: Rechter muis knop (of configure netwerk bij netwerk settings) by system op je netwerk kaart.. ik weet niet precies, daar kom je wel uit denk ik..
 
Ik ben helaas bang dat dit het niet kan zijn, want het gebeurt nl. ook als ik op mijn PC (die geen server is) zit te emailen. Zodra ik dan de email wil verzenden, blijkt ineens weer de LAN-verbinding of internetverbinding uitgevallen te zijn. Maar ik ga er toch even naar kijken en dit eventueel uitproberen. In ieder geval heel hartelijk dank voor uw reactie, en ik laat het u zeker weten zodra ik iets meer weet.
Hartelijke groetjes,
Padsy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan