lan verbinding vliecht eruit als meerdere pc erop zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.

trailman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
hallo forumleden

ik en mij vader zijn vanochtend contineu bezig geweest met de lan-verbinding omdat
hij er contineu uitvliegt als wij met meerdere pc erop gaan

wij hebben 2 laptops (vista) kabel
2 pc's (xp) kabel
een E-tech router WGRT04

op de 1ste verdieping staat een pc's met kabel
2de verdieping staat een laptop met kabel en een pc met kabel
op de 3de staat 1 laptop met de kabel

op de 3de verdieping stond voorheen de pc van verdieping 2
toen die pc daar stond hadden wij al problemen met de kabel, als ik de pc aanzetten had ik geen verbinding douw ik opnieuw de stekker erin en eruit dan had ik weer verbinding
maar sloot ik de pc af en starte ik opnieuw op was de verbinding weer weg
hij gaf ook aan: "de internetkabel is niet aangesloten" :shocked:
terwijl die dat natuurlijk wel is

dus nou staat mijn laptop boven met de kabel en geeft hij precies hetzelfde verhaal aan als met de pc.

toen hebben wij geprobeerd om de router te updaten met
Firmware er waren 2 updates daarvan en allebij van het jaar 2006

de update slagen gewoon en we volgde de instructie wat hij aangeeft op E-tech omdat daarvan de router is. Hij gaf aan dat wij de router moesten reboosten en dat we de mac moesten resetten. dat hebben wij allemaal netjes gedaan.

toen hebben wij het weer alles geprobeer maar nou doet de verbinding het op de 3de verdieping nog steeds niet en als wij met 2 pc of 2 laptops of iets dergelijks er te gelijk op willen dan vliegt de router eruit en dat is alleen sins dat de router is upgedate:(

en nou zijn onze iedeen een beetje op:confused:

en het ergste is dat als je op draadlooze verbinding gaat en met alle pc's en laptop's hij het gewoon doet:shocked:. maar wij hebben een heel goed geisolleerd huis dus
1ste verdieping hebben we (5-hoger) streepjes 2de (1-3) streepjes en 3de verdieping (valt uit-1). dus jullie begrijpen dat we op de 3de en 2de verdieping wel op de kabel moeten.

ik hoop dat iemand ons wil helpen maar ik denk niet echt dat iemand dat kan want wij denken al dat het gewoon de router is die een beetje van zijn draadje af is :rolleyes:

Mvg trail

Weet je zeker dat er niet ergens in een van de kabels op de 2de of 3de een kabel breuk zit want dan vliegt je router en ook uit.

op zich kan er geen breuk zijn want we doen eigenlijk hellemaal niks met de kabel
maar bij kerst hebben we er wel aan getrokken (iets voor kerst)

en er zitten ook 2 kabels in een krab buisje

maar ook al zat er een breuk hoe kan het dan dat de verbinding het af en toe wel doet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan