LAN verbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaroen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hallo,

Ik heb laatst een lan verbinding gemaakt vanaf de router naar mijn pc maar ik krijg geen internet. Mijn pc herkent de kabel wel maar er komt geen internet toegang, als ik de kabel in een laptop stop heeft die meteen verbinding via de kabel.

Kan het zijn dat ik een driver mis? zo ja waar kan ik deze vinden?

Als ik bij Apparaatbeheer kijk staat er bij netwerk adapters niks bij waar LAN bij staat er staat alleen:
- Bluetooth-apparaat (Personal Area Network)
- Bluetooth-Apparaat (RFCOMM PRotocol TDI)
- Draadloze 802.11 b/g USB-adapter
- Intel (R) PRO/100 VE-netwerkverbinding

IK heb met het programma Driver Genius naar driver gezocht maar dat werkte ook niet.

Ik hoop dat er iemand is die weet waar mijn probleem ligt en mij kan vertellen hoe ik het kan oplossen.

Mvg,

Maaroen

Om iets meer te weten, welk moederbord heb je precies.
Welke windows gebruik je.

Heb je niet toevallig 2 o/b utp aansluitingen zitten ??

Ik heb nu windows 7, toen ik nog vista had werkte het wel, ik weet zo niet welk mobo ik heb maar het is een hp slimline 3130.nl

Ik denk dat ik een driver mis maar ik kan er niet achter komen welke :confused:

en wat bedoel je precies met 2 o/b utp aansluitingen?

ergens vond ik ook nog dit: lan verbinding heeft geen geldige ip configuratie

Laatst bewerkt:
o/b = Onboard.

Volgens mij is je netwerkkaart de Intel (R) PRO/100 VE-netwerkverbinding.

Als er geen ? staan bij apparaat beheer dan mis je dus niets.

Heb je al een UTP kabel rechtstreeks aangesloten op je pc, dus geen router ertussen.

ja als ik mijn pc rechtstreeks op de modem aan sluit heb ik gewoon internet

in de bios staat mijn netwerk kaart ook aan

en dat van die netwerk kaart kan wel kloppen dat zag ik ook ergens staan kwist alleen niet dat je dat zocht

Laatst bewerkt:
adres moet natuurlijk hotmail zijn.

Foutje.

Maar als je rechtstreeks wel internet hebt dan is er iets nog niet ingesteld in je router.
Welk type router heb je.

Er zal een optie in staan CLONE MAC ADRES

ik heb een linksys router WRT54GL

vandaag de firmware geupdate

Gevonden en plaats en het nu maar.

Je zou weer helemaal opnieuw moeten beginnen denk ik.

Overal de stroom eraf halen

Modem uitzetten voor minimaal 10 minuten. ( liefst een uur)
Router uit zetten voor minimaal 10 minuten. ( liefst een uur)

Sluit nu een UTP kabel aan op je PC en zet de pc aan.
Wacht totdat alle ledjes weer knipperen en kijk daarna of je internet toegang hebt.

Als dat zo is dan kun je verder gaan, als dat niet het geval is dan bel je eerst met UPC en vraag je of zij de aansluiting even willen controleren omdat je geen internet hebt.
Vertel niet dat je een router hebt
Je hebt alleen het modem, vraag meteen of het model wat je hebt niet verouderd is, zo ja vraag een nieuwe.

Als daarna internet wel werkt dan zet je alles weer uit en de stroom er ook weer af.

Zet je modem aan en sluit nu wel je router aan op het modem.
Sluit nu via je router de kabel weer op je pc aan en zet de pc aan.

Wacht totdat alle ledjes branden , daarna zou je weer internet moeten hebben.

Dit is volgens mij de goede manier van aansluiten.

Mocht je na een poosje een slechte verbinding hebben haal dan gewoon de stroom er voor ongeveer 15 seconden vanaf ( router en modem) en zet het daarna weer aan.

Verander ook je wachtwoord in de router van admin naar wat anders, wel zo veilig.

UPC adviseert twee routers die u bij UPC supervoordelig kunt bestellen. Met de Netgear WNR2000 heeft u een N-router die tot maximaal 60Mb draadloos Internet doorvoert. Deze kost slechts € 60,-. Hierbij krijgt u de USB adapter WN111 twv € 29,50 gratis. De Sitecom WL351 gaat nog een stapje verder en kan draadloos tot maximaal 90Mb doorvoeren. Deze krachtpatser kost slechts € 110,-. Hierbij zit de USB adapter WL302 XR twv € 34,50 gratis. Deze router is met name geschikt voor de hogere Fiber Power abonnementen. Bedraad zijn de doorvoersnelheden respectivelijk maximaal 100 en 120Mb. Vergelijk de prijzen inclusief USB adapter maar eens met andere aanbieders. Erg grote kans dat u daar veel meer betaalt. Voor meer informatie over routers en supervoordelig bestellen ga naar

Ik zit zelf bij ziggo (is ook upc eigenlijk) en ik heb een sitecom, geweldig makkelijk samen met draadloos van sitecom

Modem uitzetten voor minimaal 10 minuten. ( liefst een uur)
Router uit zetten voor minimaal 10 minuten. ( liefst een uur)

Sluit nu een UTP kabel aan op je PC en zet de pc aan.
Wacht totdat alle ledjes weer knipperen en kijk daarna of je internet toegang hebt.

Dit is echt onzin, als je je router/modem een harde reset wilt geven moet je een reset knopje aan de achterkant meestal 5 seconden indrukken. Hiermee laat je het modem/de router alleen opnieuw opstarten, en dat kan ook als de stroom er 5 seconden vanaf is...

Ik heb het maar geprobeerd omdat ik geen andere oplossing voor mijn probleem kon vinden maar het heeft in ieder geval niet gewerkt mijn lan verbinding werkt nog steeds niet, alleen draadloos.
2iv0f3l.png

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk dat kan ook, maar het is dus geen onzin, en a.u.b alleen reageren als je iets nuttigs te melden hebt.

Ik heb nog nooit een router of modem een harde reset kunnen geven door hem langere tijd van de stroom af te halen. Een goede vriend van mij is een maand op vakantie geweest en heeft daarbij z'n router en modem thuis uitgeschakelt, maar na thuiskomst waren alle instellingen bewaart gebleven.

Niet om vervelend te doen, maar reageer alleen als je wat zinnigs te melden hebt...

Maar heeft er iemand dan een idee wat dit probleem zou kunnen zijn? ik heb volgens mij wel vast gesteld dat het probleem tussen mijn pc en de router ligt, aangezien ik direct op de modem wel verbinding heb.

34i2qec.png

svq3ux.png

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Laatst bewerkt:
je kunt niet wireless en draadloos tegelijk gebruiken volgens mij, hier werkt dat in ieder geval niet.

Zet dus dat wireless eens uit.

als ik mij niet vergis is wireless de engelse vertaling van draadloos maarja

Als ik wireless uitzet heb ik gewoon helemaal geen internet meer en gaat mijn LAN verbinding nog steeds niet werken. kan het zijn dat ik een wat door microsoft minder geaccepteerde versie van windows 7 heb? ik denk het niet want als ik me pc op de router aan sluit heb ik wel internet, dus het moet iets zijn met de verbinding tussen mijn router en mijn pc.

maar ik had vandaag bezoek door iemand met een normale windows 7 versie en daar werkte het wel.

Laatst bewerkt:
In je allereerste vraag staat dit:
Ik heb laatst een lan verbinding gemaakt vanaf de router naar mijn pc maar ik krijg geen internet.

In je laatste bericht staat:
want als ik me pc op de router aan sluit heb ik wel internet.

Dan werkt het toch.
Of begrijp ik het soms verkeerd ??

Edit:
Ik haat Windows 7 trouwens.
heb 2 pc's staan, eentje met XP en eentje met 7.
Ik gebruik die met XP het meeste.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan