LAN verbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry ik bedoelde dat als ik mijn pc op de modem aansluit ik wel internet heb, niet op de router.

en ik heb zelf zeker geen hekel aan windows 7 ik ben er zeer tevreden mee.

Welke versie heb je van de router, is dat versie 1.0 of 1.1

Bij versie 1.1 kun je setup software downloaden van 169Mb http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WRT54GL/download

Heb je ook al eens een crossover kabel gebruikt ? ipv. de standaard bijgeleverde kabel.

Dat ipadres is niet goed idd , 169............ is volgens mij nog steeds een kwestie van herkennen (clone mac adres) en dan wel saven. (heb je vast wel gedaan)

Ik kan niets anders bedenken dan dat de pc rechtstreeks op het modem moet, dan clone mac adres ( saven ).
Alles afsluiten, desnoods een reset van de router voordat je die weer aansluit op het modem.
Dan de pc aan dan de router aan , dan kijken of je kan inloggen en kijken wat de status is.

Het is een versie 1.1 router. Nee ik heb geen crossover kabel gebruikt ik heb ook geen idee wat het is. en hoe wil je dat ik in de router kom en clone mac adress doe als ik rechtstreeks op de modem ben aangesloten...

Ik stop ermee.

ben teveel bezig met het ding van jou, terwijl er hier nog andere dingen liggen te wachten, daardoor ga ik ook fouten maken door verkeerde dingen te typen.

En als ik zo je antwoorden bekijk weet je best wel waar je mee bezig bent.

Veel succes verder.

het probleem is opgelost, het lag in de kabel. Kheb een andere kabel in de router en pc gedaan en toen had ik wel internet.

ik blijf het raar vinden want de andere kabel werkt wel op andere pc'.
En sdr toch nog bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan