LAN verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Nr10

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Beste leden,

Ik heb sinds kort 2 nieuwe pc's. + nieuwe router.

1x Windows vista Business (bedraad)
1x Windows Vista home(draadloos)

Het is met gelukt een INTERNET verbinding te maken (dus beide pc's hebben internet)
maar nou wil ik ook een LAN verbinding, zodat we tegen elkaar kunnen gamen.
maar nou krijg in het spel bij (LAN/Local network) niet die andere pc te zien

ik heb al in bij de instellingen(netwerkcentrum zitten kijken)
en er valt me wel iets op wat denk ik niet klopt....

Bij de bedrade pc. staat als netwerknaam "Fam. Daalmeijer" en bij de draadloze staat "onbekend netwerk" Is der dan helemaal geen verbinding tussen beide pc's. en word alleen de internet verbinding gedeeld?

De vraag is dus eigenlijk: Hoe stel ik beide pc's in dat je de internetverbindig deelt + LAN verbinding dat ik tegen elkaar kan gamen?

Bedankt alvast!
(ik kan het niet zo goed uitleggen:$ dus vragen stellen begrijp ik best!)

ze hebben nou beide dezelfde werkgroep...
maar het werkt nog niet=(

Wat ik verrassend vindt is dat ze verschillende netwerknamen hebben. Zitten ze wel op het zelfde netwerk? Met andere woorden: Gebruik je voor de wireless wel het juiste accespoint (de zelfde router als voor je bedraad netwerk)?

ja ik heb maar 1 router... dus dan kan dat moeilijk fout gaan lijkt me?

Tenzij je wireless op het accesspoint van de buren zit :D Maar ik neem aan dat je dat niet hebt gedaan :cool:.

Ik ben effe uitgedacht. Anderen helpen je vast weer verder :thumb:

Hoi,

Staat je router wel goed ingesteld? Je bedrade computer krijgt zijn netwerknaam uit de instellingen in het "network and sharing center".
Als je op de bedrade computer het netwerkcenter opent en dan "beheer verbindingen" kiest, zal je daar de LAN verbinding zien staan. Normaal staat daar iets zoals "Local Area Network" (originele naam, niet :p). Die heb je waarschijnlijk zelf gewijzigd in Fam. Daalmeijer.

De draadloze PC krijgt zijn netwerknaam van de router, m.a.w. in de router is er een mogelijkheid om de netwerknaam in te geven, de zogenaamde SSID.
Enkel wanneer je daar een naam ingeeft, ben je zeker dat je achteraf op je eigen netwerk inlogt en niet per ongeluk op dat van de buren.

Aangenomen dat beide PC's toch op hetzelfde netwerk zitten, probeer eens met beide firewalls af te zetten. Lost dat iets op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan