LAN verhindert WLAN Win7

• Onderwerp starter Onderwerp starter jix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jix

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Beste allemaal,

Ik zit nu al ruim een week met het volgende probleem:

Als ik gewoon wifi verbinding heb en alles prima werkt en ik vervolgens een LAN kabel in mijn laptop ik steek heb ik opeens geen internettoegang meer via mijn draadloosnetwerk, wél via LAN.

De draadloze netwerkadapter is gewoon nog ingeschakeld, maar heeft geen bereik. Windows probleem app geeft het volgende aan: 'de windows wireless service wordt niet op deze computer uitgevoerd'

Als ik naar services.msc ga en WLAN autoconfig handmatig opstart gaat deze weer uit dus nog steeds alleen LAN verbinding.

Alle drivers zijn up to date. Draalozenetwerkadapter: AR9285

Wie kan me helpen? Ik sta op het punt om op te geven :(

Ik denk omdat je je kabel erin doet dat hij die uitzet dan die service.

Je kan op 1 pc toch niet Wlan en Lan tegelijk laten werken!
Het is of.

@Nic

Juist dat bedoel ik en dat is ook het geval.

@Ap

Ik dacht van wel. Ik heb hamachi geinstalled en dit is een soort van vpn applicatie wanneer ik de netwerkadapter van hamachi aanzet heb ik opeens geen internetconnectie meer. Hetzelfde probleem treedt ook op wanneer ik een draad in mijn laptop steek.

Met een LAN kabel werkt hamachi perfect, maar ik wil het wireless kunnen laten draaien.

Vrienden van me hebben hier geen probleem mee het ligt denk ik ook niet aan mijn router maar een instelling in windows. (denk ik)

Nope, een Asus K5OIN series.

Heb wel eens gehoord dat HP een soortgelijke fout heeft.

Er is een lijn van HP laptop's die wireless uitzet zodra er een wired verbinding is. Het zou kunnen zijn dat bij jou het zelfde probleem zich voor doet. Het zou geen probleem moeten zijn om en draadloos en bekabeld aangesloten te zijn met de huidige instellingen van moderne modems/routers. Het kan zijn dat het een BIOS optie is die je uit kan schakelen.

Ik kan niks vinden in de BIOS, het zou normaliter daar ook niet te vinden zijn toch?

In apparaatbeheer stond ook geen juiste opties. Zou het kunnen
dat er totaal geen oplossing is voor dit probleem?

Tegelijkertijd Lan en Wlan nogmaals ik ken alleen het tegendeel, dat soms Lan helemaal uitgeschakeld moet worden om Wlan te kunnen laten werken of vv.
Tijden veranderen, maar of dat hier het geval is.

Bovendien wat heb je er aan.
Je abo geeft je een max. downloadcapaciteit.
Die wordt er niet groter door.

Probleem is dat ik online wil gaan via Hamachi, Hamachi kun je zien als een LAN netwerk.

Met Hamachi kun je dus gamen met vrienden over een LAN netwerk. Nu als ik Hamachi adapter inschakel valt WLAN weg. Aangezien velen hier dat programma niet kennen vraag ik in plaats daarvan hoe LAN en WLAN tegelijkertijd online kunnen.

Ikzelf weet het ook niet zeker dat WLAN en LAN tegelijkertijd kunnen maar het is precies hetzelfde probleem als bij Hamachi.

Ik heb nog een topic gevonden met het zelfde probleem, maar nog steeds geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan