Lan wel draadloos niet????

Status
Niet open voor verdere reacties.

opper

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
37
Ik heb een probleem met het internet opgaan met een draadloos systeem.
De router betreft een E-TECH ADWG-03.
Het systeem XP-2. Ik heb m'n firewall en Virusscan uit staan.
IP configuratie op automatisch toewijzen. En de router ingesteld op Planet-internet en uiteraard mijn inlognaam.
Het probleem is dat ik wel kan internetten als de LAN kabel is aangesloten doch als ik deze los haal dan vervalt de verbinding. Echter geeft de computer wel aan dat de status van de draadlooze netwerkverbinding is verbondenen de signaalkwaliteit is zeer goed.
Doch als ik de LAN kabel los haal dan krijg ik alleen nog de melding: "kan pagina niet vinden"
Er zal wel iets verkeerd zijn ingesteld in m'n computer. Ik kom er echter niet achter wat dit is.
De router is nieuw. Met de vorige had ik hetzelfde probleem. Ik dacht dat m'n router kapot was. Maar dat is het dus niet.

Wie weet een oplossing?
 
welke draadloze kaart gebruik jij.
 
Mmm nu wordt het moeilijker. Ik gebruik meerdere computers waarbij hetzelfde probleem blijft. Zelfs een Play Station Portable maakt geen verbinding.
Ik probeer het nu op een laptop met WIFI. Is dat genoeg??
 
en je hebt op alle pc's hetzelfde probleem.
Dan zou ik eens in de router kijken of het draadloos gedeelte wel aanstaat.
 
Lijkt me dat dat wel het geval is. Volgens Opper geeft de computer namelijk wel aan dat er een draadloze verbinding is.
 
De modem geeft aan connected. Maar bij een modemtest geeft hij als laatste aan Failure.
Het wordt er niet makkelijker op.....ik weet het.
 
Ook bij een ping test geeft de computer aan dat er geen pakketten zijn verloren.
Zowel het handmatig als automatisch instellen van de IP en DNS intellingen geeft niet het gewenste resultaat.
 
Firmware upgrade al een geprobeerd?
of eens een volledige reset?
alles goed gedaan via de handleiding?
 
Ja, heb al meerdere keren gereset. En ook de router is goed ingesteld, aangezien ik reeds 6 maanden met eenzelfde router heb gewerkt. (deze is nieuw maar daar ligt het dus niet aan.) Ikzelf heb het idee dat het toch aan een (1) foutief ingestelde computer moet zijn. Dus ook de anderen blokkeert. Kan dat?? dmv een verkeerd ingestelde netwerk bv?? Het enige wat ik nog erbij kan vertellen is dat de computer wel een netwerk kan vinden bij het icoontje Intel proset wireless (driehoek) doch kan deze dan vervolgens niet configureren en er bij het icoontje "netwerkverbindingen" (schermpje) geen netwerkverbinding wordt gevonden en ik deze dus ook niet aan kan klikken om te configureren.
 
Raar..
ik doe veel met netwerken enz.. maar dit zou ik niet weten sorry
Daancomp
 
opper zei:
Ja, heb al meerdere keren gereset. En ook de router is goed ingesteld, aangezien ik reeds 6 maanden met eenzelfde router heb gewerkt. (deze is nieuw maar daar ligt het dus niet aan.) Ikzelf heb het idee dat het toch aan een (1) foutief ingestelde computer moet zijn. Dus ook de anderen blokkeert. Kan dat?? dmv een verkeerd ingestelde netwerk bv?? Het enige wat ik nog erbij kan vertellen is dat de computer wel een netwerk kan vinden bij het icoontje Intel proset wireless (driehoek) doch kan deze dan vervolgens niet configureren en er bij het icoontje "netwerkverbindingen" (schermpje) geen netwerkverbinding wordt gevonden en ik deze dus ook niet aan kan klikken om te configureren.

Als er geen netwerken staan in netwerkverbindingen moet je eens kijken in apparaatbeheer of daar alles wel goed staat bij netwerk adapters,
Het lijkt mij dat je de drivers niet hebt geinstalleerd of probeer eens nieuwe drivers voor je netwerkkaart.

Heb je dit nog nagekeken of je wel de nieuwste firmware versie hebt voor jou type router

Probeer her eens met de installatie cd die bij de router geleverd is.


Firmware upgrade al een geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een firmware upgrade gedaan via de site van e-tech. Talloze malen de router gereset. Tig keer de instellingen gecontroleerd. En toch.........alleen verbinding via de lan kabel en alleen maar de melding. "kan pagina niet vinden" als ik het draadloos probeer.
Nog steeds zijn alle suggesties / hulp welkom.
Voor mij blijft het een uitdaging.
 
Heb je de draadlose netwerkkaart wel geinstalleerd, en router wel geconfigureerd voor draadloos netwerk.?

Probeer het eens met de installatie cd die bij de router geleverd is.
 
Als ik de cd gebruik dan geeft hij aan dat de computer geen contact kan maken met de router en deze derhalve niet kan instellen. Dit gebeurd nadat de Lan verbinding wordt verbroken.
Ik ga ervan uit aangezien m'n laptop altijd goed heeft gewerkt dat de netwerkkaart ook goed is geinstalleerd. Maar hoe kan ik dit controleren? De router is in ieder geval geconfigureerd voor draadloos netwerk. Hetzelfde geinstalleerd toen alles nog perfect werkte.
 
oplossing

Uiteindelijk was de oplossing om de router op een ander kanaal te zetten. Nu werkt het weer perfect.
Toch bedankt voor alle tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan