Lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

deckersluc

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
LAN werkt niet meer sinds telenet de breedband modem heeft vervangen (dus NIET de modem in de PC).
- kabel breedband
- XP op de hoofdPC (deze heeft 2 kaarten)
- win98se op een andere ; deze is verbonden met kabel aan de router
- Firewall (zoals gevraagd in 'sticky') : ik weet niet hoe dit te vinden maar . . . ik dacht gehoord te hebben dat die in de router zit ???
- router u.s. robotics maxG wireless + 4 kabels
Voor de vervanging v/d breedband-modem :
1- was er LAN
2-met PC01 (XP) als hoofdPC
3- PC02 (win98) als mijn meest gebruikte PC
4- PC03 (win98) van zoon
ALLE 3 met kabel a/d router .
Printer met USB in PC01 .
Printer werkte met alle 3 .
PROBLEEM NU :
1) afdruk van PC02 = > icoontje a/h afdrukken maar dat gebeurt niet
2) er zit niets in de wachtrij van de printer (in PC02)
3) in PC01 zie ik LAN
en in PC02 in netwerkomgeving : eerst MSNhome en na hierop te klikken : PC02 , dus in eigen computer
4) ervoor kon ik bestanden transporteren ; klik in bureaublad op netwerkverbinding en ik zat direct in de andere computer .
Moet ik misschien alle netwerkverbindingen ( LAN , LAN_3 (doorkruist) , MainPean Highspeed ) verwijderen en de u.s. robotics Installatie CD-Rom opnieuw gebruiken ????
Dank voor alle hulp .

Heb je de gegevens in de router wel goed ingevoerd, probeer eens de router te resetten, en controleer de gegevens even zolas loginnaam enz.

Help dit niet zou alle pc's eens opnieuw instellen.

Dag SJJ . Ik heb het misschien verkeerd voorgesteld . Ik kan met iedere pc op het net . Het probleem is dat ik het netwerk v/d router ( ? LAN ? ) niet kan gebruiken ; dus met 1 computer in de andere werken .
Ik kan ook alleen printen met de computer waarop de printer ingeplugd is .
D.i. misschien duidelijker ?

Dan zul je bestanden moeten gaan delen op des betreffende pc waar je mee werken wilt.

LEESVOER :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan