landinstelling toetsenbord werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter joe62
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joe62

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Hallo,
Ik probeer om het toetsenbord via configuratiescherm in te stellen op: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (international). Als ik deze (meeste gebruikte en standaard instelling voor windows XP) wil toepassen, krijg ik de foutmelding:

" Windows kan toetsenbord indeling Nederlands (Nederland) - Vereningde Staten (international) niet correct laden".

Mis ik wat (een driver of zoiets)? Het is erg onhandig dat ik deze combinatie niet kan gebruiken omdat het niet mogelijk is om bijzondere tekens zoals e (met een steepje) via het toetsenbord in te toetsen want die maakt ervan `e. Ik moet dan gaan zitten klooien in de menubalk op zoek naar een teken of via google zoeken. Erg onhandig dus en daarom hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen.
THX. !

Laatst bewerkt:
Kijk even hier naar een mogelijke oplossingmethode.

Natuurlijk heb jij een ander probleem dan daar genoemd, maar misschien wel op te lossen met dezelfde methode.

Tijs.

Tijs,

moet ik dan meer dan 100 toetsenborden (mogelijkheden toevoegen). Bij de eerste de beste die ik kies met Verenigde staten international krijg ik al weer de foutmelding.

andere suggesties?

grt joe

Je hoeft alleen maar 1 'uitwijktoetsenbordindeling' te hebben, zodat je VS Internationaal tijdelijk even buitenspel kunt zetten.

Wil je ons even precies vertellen (stap-voor-stap) wat je geprobeerd hebt en waar je nu die foutmelding krijgt en welke dat precies is?

Tijs.

Tijs,

hierbij. Ik hoop dat het voldoende is anders hoor ik het natuurlijk graag!

-->start
-->configuratiescherm
-->datum, tijd, taal, landinstelling
-->landinstelling
-->talen
-->details (standaard invoertaal staat op Nederland (Nederland) - Verenigde staten
--> vervolgens selecteer ik bij ge"installeerde services toetsenbord Nederland (of een andere die er staat bv Engels
--> dan kies ik voor toevoegen (invoertaal staat op Nederland(Nederlands) en kies bij de indeling voor Verenigde staten - Internationaal. Als ik dan kies voor toepassen (of OK) dan verschijnt de foutmelding:

" Windows kan toetsenbord indeling Nederlands (Nederland) - Vereningde Staten (international) niet correct laden".

Ik hoop dat je hier wat mee kan? Ik hoop het want ik word er zo langzamerhand gek van.....:evil:

Waar het mij om ging is dat Verenigde Staten (Internationaal) tijdelijk geheel verwijderd is geweest, vandaar dat 'uitwijktoetsenbord'.

Heb je dat allemaal gedaan? Ik bedoel dus dat je (tijdelijk) niet kunt kiezen voor een combinatie met Verenigde Staten (Internationaal), maar alleen voor een andere toetsenbordindeling.

Zodra dat het geval is, proberen om toetsenbordindeling Verenigde Staten (Internationaal) weer toe te voegen.

Dat is wat ik in mijn eerste instructie heb willen bereiken. Is je dat inderdaad gelukt? En zo ja, daarna heb je dan geprobeerd om Verenigde Staten (Internationaal) weer toe te voegen, en toen kreeg je die foutmelding?

Als dit allemaal helemaal klopt, dan lijkt het mij dat een bestand kapot is.
Probeer het volgende:
1. Kijken of de systeemkopie inderdaad anders is dan hetgeen je nu hebt staan:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k fc /b %windir%\system32\dllcache\kbdusx.dll %windir%\system32\kbdusx.dll
2. Geeft die verschillen aan (dus het kan zin hebben om de huidige door de systeemkopie te vervangen):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k copy /y %windir%\system32\dllcache\kbdusx.dll %windir%\system32\kbdusx.dll

Als je inderdaad verschillen te zien kreeg bij 1. en je dus ook stap 2. hebt kunnen uitvoeren, probeer daarna opnieuw om Verenigde Staten (Internationaal) toe te voegen.

Succes,

Tijs.

Tijs,

je bent een HELD!!,

Het is gelukt!!! ik kan weer èìòöëóéí intoetsen Super bedankt voor je hulp.

Nog even ter info

stap 1 gedaan en kreeg de melding dat er geen bestand aanwezig was
vervolgens stap 2 gedaan. Kreeg de melding dat kopiëren (let op de ë :) gelukt was.
vervolgens om te checken weer stap 1 en kreeg toen de melding dat er geen verschillen waren.

toen via landinstelling etc toetsenbord toegevoegd en voilà het lukte. Alleen werkte het nog niet maar kreeg geen foutmeldingen meer.
Voor de zekerheid de PC opnieuw opgestart en ja hoor het werkte.

Nogmaals ontzettend bedankt voor je hulp. Je woont iets te ver weg anders had je een kop koffie van me gehad.

Groet Joe

[...]Nogmaals ontzettend bedankt voor je hulp. Je woont iets te ver weg anders had je een kop koffie van me gehad.

Groet Joe

:thumb: Heel mooi dat het gelukt is! :)

Jammer van die koffie, want ik lust wel een goed bakje! ;)

Wat je nog even moet doen is de vraag op opgelost zetten. Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (rechts onderaan deze webpagina te vinden).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan