landkaart met markering

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurre35

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Berichten
147
Hallo,

ik heb een vraag voor mijn website.
Ik heb een website genaamd: rally-web .nl
Deze website staat in het teken van de rally sport.

Mijn vraag is het volgende:

Hoe kan ik een kaart van europa maken met daarop markeringen,
het is de bedoeling dat ik de rallies in de kaart verwerkt waar ze vereden worden en wanneer.

Bijvoorbeeld:
je gaat met de muis over nederland heen en je vind de rally van hellendoorn als je over overijssel heen gaat.
Het is een soort van google maps, alleen wordt dit dan op de website gezet.

heeft iemand een idee hoe ik zoiets kan maken?
hier een voorbeeld:http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=400

het liefst niet via google maps ofzo maar gewoon een kaart van europa met daarop aangebrachte buttons ofzo

laat het alsjeblieft horen

mvg jurre hengstman
 
Je kunt beginnen met de kaart zoeken die je gaat gebruiken, en vervolgens met PHP daarop een Areamap aanbrengen met alle rally's die je wilt weergeven.

Daarna kun je met een kleine javascript mouseover een popup geven met daarin de naam van de rally.
 
Je kunt beginnen met de kaart zoeken die je gaat gebruiken, en vervolgens met PHP daarop een Areamap aanbrengen met alle rally's die je wilt weergeven.

Daarna kun je met een kleine javascript mouseover een popup geven met daarin de naam van de rally.

bedankt voor je snelle reactie,
ik heb een kaar gevonden,

hoe kan ik dat het beste met PHP aanpassen? met welk programma..
zou je me een voorbeeld kunnen geven van een scriptje met meerdere mouseovers erin op 1 afbeelding

bedankt
gr jurre
 
Als beginner zou ik kijken naar Notepad++, maar PHP is geen programma maar een programmeertaal, dus als je daar nog geen kennis van hebt, kan het een tijdje duren...

Ik kan misschien later een voorbeeldje maken, heb nu helaas geen tijd (misschien iemand anders?)
 
Als beginner zou ik kijken naar Notepad++, maar PHP is geen programma maar een programmeertaal, dus als je daar nog geen kennis van hebt, kan het een tijdje duren...

Ik kan misschien later een voorbeeldje maken, heb nu helaas geen tijd (misschien iemand anders?)

Hey,

Bedankt, ja dat snap ik. ben niet heel erg in het php gedoe maar kan me redelijk reden met codes enzo.

Zou ik je anders mogen mailen voor een kaart en info?
zal ik heel erg waarderen!

groeten Jurre
als er nog iemand mij kan helpen hoor ik het graag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan