• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Landnummer toevoegen aan kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Honderwater

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Ik heb meerdere kolommen met telefoonnummers. Sommige records worden al voorafgegaan door het landnummer 31, andere records niet.

1) Hoe kan ik in een bepaalde kolom alle records vooraf later gaan door het cijfer 31?
2) De kolom wordt vttt geupdate met nieuwe records. De records waar al 31 is voorgezet, mogen dan niet nog een keer worden aangepast.

Iemand een oplossing?

Geef eens een vb-bestandje van hoe je de gegevens hebt staan.

Cobbe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geef eens een vb-bestandje van hoe je de gegevens hebt staan.

Cobbe

Bekijk bijlage voorbeeldje - Copy.xls

Een paar records met fictieve gegevens.
Het is een dump uit een database, zonder headers, maar met de juiste structuur: personeelsnummers, namen, kantoor, afdeling, en telefoonnummers (werk, prive en mobiel)
De privenummers (kolom J) hebben nog geen landcode.
Kun je hier mee uit de voeten?

mvg
Harry

Zo dan, met een hulpkolom dan kun je de originele weghalen na de aanpassing.

Cobbe

Bijlagen

dan kun je de originele weghalen na de aanpassing.

Cobbe

@Cobbe,

Klopt bovenstaande wel?

Na kopiëren en plakken speciaal van waarden wel, anders niet.

'Tis just!:)
De inkt was op.

Cobbe

Zo dan, met een hulpkolom dan kun je de originele weghalen na de aanpassing.

Cobbe

Dit werkt prima. Dat het zo eenvoudig kon zijn :) Ik was al aan het klooien geweest met macro's :)
Het enige wat nog mis gaat is dat als ik de originele kolom J weghaal, de nieuwe kolom op 0 staat, omdat de verwijzing dan weg is.
Dat heb ik opgelost door de originele kolom J naar kolom P te verplaatsen, de formule hierop aan te passen en de nieuwe kolom in J te openen (daarna P hidden gemaakt)

Cobbe en HSV, bedankt allebei voor jullie snelle hulp
mvg
Harry

Als dit op regelmatige basis herhaald moet worden
Code:
Sub tst()
    sq = Range("J2:J" & Cells(Rows.Count, 10).End(xlUp).Row)
        For i = 1 To UBound(sq)
            If Len(sq(i, 1)) = 9 Then sq(i, 1) = "31" & sq(i, 1)
        Next
    [J2].Resize(UBound(sq)) = sq
End Sub

Als je de gehele kolom waar de formule van @Cobbe in staat selecteerd, en rechtermuisklik 'kopiëren', daarna weer rechtermuisklik 'plakken speciaal', en kiest voor 'Waarden', 'OK' en dan 'Enter', ben je van je hulpkolom af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan