Lang zwart scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klapgeit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Berichten
3
Bij het opstarten van mijn computer geeft hij de laatste tijd heel (echt heeel) lang een zwart scherm. Dit is na het windows balkje. Soms duurt het zo lang dat hij zelf opnieuw gaat opstarten. Wat zou dit kunnen zijn?

groeten,
mark
 
Welkom bij de Helpmij!

De oorzaak zijn (naar mijn bescheiden mening) (1) een driver voor een stukje hardware die niet (goed) gestart kan worden, (2) Windows zelf heeft één of meerdere corrupte bestanden, (3) er is hardware defect waardoor de communicatie tussen Windows en de software van de hardware niet goed kan verlopen, (4) één van de geheugenreepjes is niet 100% meer, of (5) de harde schijf is terminaal.

Geeft 'apparaatbeheer' nog vreemde dingen te zien?
 
Laatst bewerkt:
Hmmz, dat zijn een hoop punten waar het aan kan liggen.
Apparaatbeheer geeft geen rare dingen weer (nergens vraagtekens).
Ik heb laatst windows, mede om dit probleem, opnieuw geïnstalleerd, na geformatteerd te hebben.
 
Ik heb ook zoiets.
Bij mij komt het doordat mijn Harde Schijf jonger is dan mijn Moeder bord dus daar zit nog een kaartje tussen die dat veroorzaakt en dat kan het zijn
 
Ik heb het probleem gevonden! Mijn printer is met usb aangesloten op de computer. Nu is er iets kapot waardoor windows lang moet zoeken of het apparaat belangrijk is tijdens het opstarten. Daar bleef hij op hangen. Als ik mn printer eruit heb gehaald, start hij prima!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan