langdurend afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram van Beek

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
sedert een maand beschik ik over een ADSL aansluiting. gelijktijdig met de installatie hiervan heb ik de virusscanner panda geinstalleerd. dat was geen succes: aan-de-lopendeband blauwe schermen. Panda daarop verwijderd. vanaf dat moment sluit xp erg traag af (voorheen in 30 sec. nu doet ie er 4 minuten over). tot overmaat van ramp start outlook express sinds kort tergend langzaam op.
wat kan hier aan de hand zijn en hoe los ik dit op?

Misschien dat "zoeken" in het register naar "Panda" verwijzingen / restanten enig soelaas biedt. (en vervolgens de verwijzende sleutels verwijderen)

Wellicht is niet alles van Panda verwijderd en raakt het systeem daardoor "in de war" ?

Voor het langzame opstarten van OE heb ik wel een registervermelding die dit oplost maar die moet ik je even mailen. Ik hoor wel als je deze wil.
Ik ga nu maar werken......:p

Pasja,

er bleken nog bestanden van Panda her-en-der verspreid te staan op de pc die heb ik verwijderd. pc opnieuw opgestart en het lijkt wat sneller te gaan. kun je me ook vertellen waar ik in het register moet zoeken naar "panda" verwijzingen?

da's nu net altijd het probleem,

in het register KUNNEN afkortingen voorkomen van een progje. Als je dan sleutels verwijdert en het zijn sleutels van andere software, dan kom je van de "regen in de drup" en verziek je langzaam maar zeker je systeem.

Eerste advies is :
laat zoeken naar het woord Panda (in het register) Verwijder vervolgens alles wat in ieder geval Panda heet.

Als je in het register niets wilt veranderen / verwijderen (en da's te begrijpen, want registerveranderingen kunnen "griezelig" zijn, dan :

herinstalleer Panda op de oorspronkelijke lokatie en verwijder daarna Panda middels configuratiescherm, software, verwijderen. (Op deze wijze worden in ieder geval voor 99,9% alle registersleutels verwijderd.)

Na deze verwijdering resteert in de verkenner mogelijk hier en daar nog een bestandje van Panda. Dit kun je dan middels de verkenner verwijderen.

toelichting vergeten, bij deze alsnog:

stel je hebt op je hdd een programma dat heet "Pandorra".

Stel je laat in het register zoeken naar Panda en de zoekfunctie (of jijzelf) "ziet" sleutels die bijvoorbeeld heten :

Pand

dan zou je in problemen kunnen komen als je de bij die sleutel behorende registerwaarde verwijdert, immers, je weet niet ZEKER of Pand bij Panda hoort. Het zou bij het progje Pandorra kunnen horen..............

Daarom, wees ERG voorzichting met het verwijderen van sleutels in het register. Verreweg de voorkeur biedt de herinstallatie van Panda (op exact dezelfde lokatie als voorheen -> hoogstwaarschijnlijk de map Program Files?) en daarna verwijderen op de "nette" manier.

Geplaatst door Raymond Bos

Geef je adres ff.....

Beste Raymond wat bedoel precies met: "geef je adres ff...."? Als je mijn e-mail adres bedoeld wat wil je er mee doen? Kun je de registervermelding niet hier opgeven?

Ik zou als ik jou was toch heel even wachten met die registeraanpassing om OE sneller te laten opstarten. Die aanpassing is m.i. een "tweak" en geen probleemoplosser.

Probeer eerst de oorzaak van het ellen lange opstarten te vinden en pas als alles weer normaal werkt (en je wilt wat secondes winnen...........) , zou ik persoonlijk pas de "tweak" toepassen.

Maar oke, het is jouw pc !

Pasja,

Natuurlijk wil ik het liefst de oorzaak vinden en dan oplossen, probleem is alleen dat ik niet weet de oorzaak ook maar zou kunnen zijn, laat staan oplossen.
Overigens heb ik geen flauw idee wat Raymond voor mij inpetto heeft. Maar ik stel me zo voor dat als hij het hier plaatst dat jij je mening er beter over kunt geven?

Nou, dat zou wellicht teveel "eer" zijn. Als Raymond een tweak heeft die het opstarten van OE enkele secondes versnelt, dan is dat een heel goede middel om een normaal opstartend OE nog wat sneller te maken. Een probleem OE daarmee sneller maken, lost het oorspronkelijke probleem niet op en daarmee schiet je dus niet echt veel op.

Als Raymond bedoelt dat hij JOUW probleem herkent en dat JOUW probleem juist met DEZE registeraanpassing wordt opgelost, dan is die aanpassing dus precies weer WEL wat je nodig hebt, m.a.w. de registertweak die hij bedoelt is geen algemene OE versnellende tweak maar een aanpassing, specifiek geent op JOUW probleem........

Geplaatst door Bram van Beek

Beste Raymond wat bedoel precies met: "geef je adres ff...."? Als je mijn e-mail adres bedoeld wat wil je er mee doen? Kun je de registervermelding niet hier opgeven?

Nope kan ik niet!!
Het is een tweak met een extensie die hier hier niet kan plaatsen. Dus kijk maar wat je wil. Als je hem wil zal ik hem toch moeten mailen.
Ik hoor wel....
@Pasja....Ik herken het probleem inderdaad en bij mij was het na het toepassen van deze twaek fantastich opgelost. Maar nogmaals, graag of niet!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan