langdurig opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Berichten
2
als ik mijn computer aanzet duurt het ongeveer 1 tot 2 minuten voordat hij helemaal opgestart is dat was anders nooit zo adaware spybot en norton alle geprobeert helemaal geen proleem kunnen vinden wie kan mij helpen
 
Je hebt Norton erop staan? Dan is dat helemaal niet lang hoor. Het is gewoon Norton die er zo lang over doet, bij mij en vele andere ook!
 
Wat meestal wel helpt is het gratis programma 'Bootvis' . Even googlen en dan vind je het vanzelf. Verder kun je een bij Start>uitvoeren>msconfig kijken welke progs allemaal mee opstarten en evenueel het een en ander uitvinken.
Verder: met CleanUp! al je tempfiles deleten wil ook wel eens helpen.
greetz
Joep
 
Laatst bewerkt:
gekeken bij msconfig maar daat staat zoveel dat ik niet weet wat ik moet uitschakelen
 
Klopt...er zijn sites waarbij je kunt zien wat wat is maar ik weet de links niet meer...wederom: google. Andere tips wel bruikbaar (cleanup en bootvis)?
Greetz
Joep
 
Geplaatst door Raymond Bos
Je hebt Norton erop staan? Dan is dat helemaal niet lang hoor. Het is gewoon Norton die er zo lang over doet, bij mij en vele andere ook!


ik gebruik ook norton en hij doet er bij mij echt geen 2 minuten over.
misschien dat er bij hem wel een heleboel programma's die mee opstarten en dat vertraagt ook natuurlijk de boel.

ik weet dat norton de boel een beetje vertraagt maar dat is voornamelijk te merken bij de wat oudere en langzamerder computers.

de nieuwere computers die een snelle processor hebben merk je het haast niet meer dat norton veel van je systeem snelheid afsnoept
 
zelfs op een P4 2.8 voel ik een tijdsverschil sinds ik van norton ben overgeschakeld op avast ... niet immens maar wel merkbaar ...
 
Geplaatst door Raymond Bos
Je hebt Norton erop staan? Dan is dat helemaal niet lang hoor. Het is gewoon Norton die er zo lang over doet, bij mij en vele andere ook!

Dat is mijn ervaring niet hoor Raymond.
Ik laat alle applicaties van Norton meestarten met XP, maar hij is in een halve minuut klaar. Ik heb wel gemerkt dat ik na een format in NTSF veel tijd heb gewonnen.
 
Geplaatst door gompie1304


Dat is mijn ervaring niet hoor Raymond.
Ik laat alle applicaties van Norton meestarten met XP, maar hij is in een halve minuut klaar. Ik heb wel gemerkt dat ik na een format in NTSF veel tijd heb gewonnen.

die ervaring deel ik ook.
ik vind dat er veel te veel ophef wordt gemaakt dat norton de boel ernstig vertraagt.
heb net effe geklokt en mijn pc start binnen 36 sec. helemaal op.

ik heb een pentium4 3.0 gig.
en gebruik norton 2005
 
Geplaatst door goldvinger


die ervaring deel ik ook.
ik vind dat er veel te veel ophef wordt gemaakt dat norton de boel ernstig vertraagt.
heb net effe geklokt en mijn pc start binnen 36 sec. helemaal op.

ik heb een pentium4 3.0 gig.
en gebruik norton 2005

Wellicht bij jou (jullie) niet maar bij velen wel. Hij kan er makkelijk achter komen.

Sytze,
Ga naar "msconfig"en vink daar de opstartitems van Norton uit. Gaat het opstarten nu sneller dan weet je waar het aan ligt en kan je er vrede mee hebben of niet!

Succes,
Raymond
 
Geplaatst door goldvinger


de nieuwere computers die een snelle processor hebben merk je het haast niet meer dat norton veel van je systeem snelheid afsnoept



Heb zelf een P4 2.4 met 1024MB intern;)
 
Geplaatst door Raymond Bos
Wellicht bij jou (jullie) niet maar bij velen wel.

Bij mij ook niet (heb NAV2004). Het hangt er waarschijnlijk vanaf wat er naast Norton nog meer opstart. In combinatie met bepaalde andere opstarters heeft Norton blijkbaar veel tijd nodig.
 
inderdaad buffy.

dit probeer ik nu de heletijd te vertellen.
het hangt meestal van andere programma's af die mee op starten.

sommige gebruikers weten niet eens wat er allemaal mee opstart.
ze instaleren programma's en zijn er niet van bewust dat dit zich in msconfig nesteld.
dit gaat nagenoeg altijd automatisch en is soms ook onnodig dat ze mee opstarten.
deze kan je inprincipe dus gewoon uitzetten.

er is een programma te downloaden die je verteld wat of welk programma er opstart, en kan worden gecontroleerd, waarvoor de bestanden in msconfig dienen en of ze wel of niet uitgeschakeld kunnen worden

deze is tehalen op:
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_index.htm
scroll helemaal naar beneden tot "the prgrams"
Klik daar op full list

download nu het bestand en open het.
misschien kunnen jullie nu beter zien waar de opstart programma's voor dienen en of jullie deze met een gerust hart uit kunnen zetten
 
Even een test gedaan.
- Norton uit 52 seconden.
- Norton aan 114 seconden.
Voor de rest start er zeer weinig mee op. En zeker geen rare proggies. Bij mij ligt het dus zeker aan Norton al dan niet in combinatie met andere proggies...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan