Lange filenamen in QB45

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesdeOude

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
In het verleden deed ik veel in QuickBasic. Door een actie buiten mijn 'schuld' ben ik al mijn programma's kwijtgeraakt. Ik heb nu dringend behoefte aan een programma/patch dat QB45 in staat stelt lange filenamen te lezen. Weet iemand daar iets over? Graag bericht.
Met vriendelijke groeten, KeesdeOude.

QB, dat is héél lang geleden dat ik daar iets mee gedaan heb.

Ik geloof dat je hier wel wat mee kunt http://www.bookcase.com/library/software/msdos.devel.lang.qbasic.html
Scroll even naar beneden, naar LFN-QBasic

Hallo Withaar.
Inderdaad, dat moet het helemaal zijn, geweldig! Maar... ik was altijd een overtuigd gebruiker van QB45, ik weet heel weinig van de inside. Bij de routine's heb ik ook een 'binary' gezet, die heb ik nodig (zie hiervoor het forum JAVASCRIPT). Maar wat moet ik met die routine's? Iets compileren? Wat en hoe? Bij al die gegevens uit de zipfile raak ik de tel en het overzicht kwijt. De leeftijd, waarschijnlijk. Ik hoop op een reactie die me op weg helpt!

... geen idee, wat is schreef, is echt meer dan 20 jaar geleden dat ik hier iets mee gedaan heb, en was toen al niet veel wat ik er mee deed.

De readme.txt is een algemeen stukje tekst van de maker.
In lfnbasic.txt en lfnbasic.htm staat volgens mij het zelfde.
Zelf vind ik de txt wat duidelijker, er wordt stukje voor stukje uitgelegd wat de beoelding is er er staan diverse voorbeelden bij.
Gewoon even heel rustig doorlezen en dan kom je er denk ik wel uit.
N.b. ik vermoed dat de inhoud (deels) uit de .bas file gewoon opgenomen moet worden in je eigen file en vervolgens gebruik je één van de functies ipv een open commando.

... geen idee, wat is schreef, is echt meer dan 20 jaar geleden dat ik hier iets mee gedaan heb, en was toen al niet veel wat ik er mee deed.

De readme.txt is een algemeen stukje tekst van de maker.
In lfnbasic.txt en lfnbasic.htm staat volgens mij het zelfde.
Zelf vind ik de txt wat duidelijker, er wordt stukje voor stukje uitgelegd wat de beoelding is er er staan diverse voorbeelden bij.
Gewoon even heel rustig doorlezen en dan kom je er denk ik wel uit.
N.b. ik vermoed dat de inhoud (deels) uit de .bas file gewoon opgenomen moet worden in je eigen file en vervolgens gebruik je één van de functies ipv een open commando.

Hallo daar. Ik had al wat geprobeerd, lukte niet, zal nog een paar zaken proberen. Als ik er niet uit kom kan ik altijd de schrijver van de source mailen. In elk geval bedankt!
KeesdeOude

Hallo daar. Ik had al wat geprobeerd, lukte niet, zal nog een paar zaken proberen. Als ik er niet uit kom kan ik altijd de schrijver van de source mailen. In elk geval bedankt!
KeesdeOude
Geprobeerd, geen resultaten! Kon de goede man niet mailen. Hij gaf gelukkig ook een huisadres dus ik heb hem maar een briefje gestuurd. Mocht ik antwoord krijgen zal ik het hier vermelden.
KeesdeOude

Geprobeerd, geen resultaten! Kon de goede man niet mailen. Hij gaf gelukkig ook een huisadres dus ik heb hem maar een briefje gestuurd. Mocht ik antwoord krijgen zal ik het hier vermelden.
KeesdeOude

Tot op heden geen reactie! Het probleem is kennelijk niet op te lossen.
Groeten van Kees de Oude.
26 februari: geen reactie! Einde probleem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan