Lange namen op pagina.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Hallo deelnemers,
Ik heb een probleempje waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Vanuit een kolom met gegevens in Excel wil ik door middel van kopieren en plakken, deze inhoud op een bladzijde in Word verplaatsen.
Er kunnen maar 28 regels op de bladzijde in Word.
Vaak zijn er meer regels in Excel die dus niet allemaal gekopieerd kunnen worden in Word zonder een nieuwe bladzijde aan te maken.
Ik had dan graag gezien als er meer regels zijn dat deze in een soort kolom verder gaan op dezelfde bladzijde.
De bladzijde is een onderdeel van bladzijden in een A5 boekje en daarom kan ik geen kolommen invoeren, omdat er geen kolommen worden gebruikt.
Hoe zou ik dan toch meer dan 28 regels vanuit Excel op een bladzijde kunnen kopieeren in Word?

Met vriendelijke groet, corania

Jij schrijft > in een soort kolom. Vervolgens > ik kan geen kolommen invoeren.

Er kunnen maar 28 regels op de bladzijde in Word. Als dat de beperking is, dan moet je de rest er handmatig ingevuld naast plaatsen.

Hallo Senso,
Inderdaad met de hand gaat dat wel, want er is wel plaats aan de rechter kant, van de andere gegevens die links staan op de pagina.
Bedankt voor uw bericht, ik wacht nog even op andere ideeën voordat ik dit afsluit.

corania17

Het is natuurlijk onzin om te stellen dat je maar 28 regels op een A4-tja kwijt kan. De hoeveelheid regels is afhankelijk van de alinea-instellingen. En, in samenhang daarmee, het lettertype.

Vanuit Excel kopiëren en plakken is ook een slecht idee; je krijgt dan een kopie van de cellen uit Excel. Veel beter is het om een samenvoeging te maken in Word met je Excel bestand als basis. Dan wordt je volledige bestand, als je dat wilt, in een document gezet. En passen niet alle rijen (lees: regels) op één pagina, dan krijg je automatisch een tweede (of meer) pagina erbij. Afhankelijk van je gegevensbestand (hoeveelheid kolommen) kun je dan in je Word document kolommen instellen als je wilt dat alles op één pagina komt te staan.

Daarnaast heeft Word nog een functie waarmee je het aantal gewenste pagina's kan instellen. Stel dat je samenvoeging 2,5 pagina's tekst oplevert, en je wilt het terugbrengen naar 2 pagina's. Dan kan je dat via die functie simpel regelen. Word verkleint dan bijvoorbeeld het lettertype, of past de marges een beetje aan. Een groot document van 8 pagina's terugbrengen naar 1 pagina levert natuurlijk geen geweldig leesbaar document op; daar moet je dan wel rekening mee houden.

Hallo Octafish,
Bedankt voor je reactie.
Ik kan maar 28 regels op een A5 plaatsen omdat er ook nog een plaatje op staat.
Elke 2 maanden krijg ik vanuit LEAWEB in de vorm van Excel, gegevens die op twee A5-jes moeten passen.
Handmatig gaat dit wel lukken, dan denk ik dat het ook automatisch moet lukken.
Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid is om Tekstvakken te koppelen.
Als ik 2 Tekstvakken kies kan ik deze in mijn Wordversie 2013 niet koppelen.
Mocht het eerste Tekstvak vol zijn dan gaat de rest automatisch naar het tweede Tekstvak.
Misschien ligt dit dus aan de versie of ik heb Word2013 niet goed geconfigureerd.

Bijlagen

Hoe ziet het aangeleverde Excel-bestand eruit?

Beste Peter59,

Het aangeleverde bestand kan ik natuurlijk niet sturen.
Maar ik heb alle data eruit gehaald en dit is het lege bestand.
Er moeten eerst samengestelde kolommen worden losgemaakt.
Wat nodig is, is het geslacht, daarna initiaal en achternaam.
Dus in kolom I staat m of v wat omgezet moet worden in Dhr. of Mevr.
In kolommen BCD staat de achternaam en na loskoppeling in kolom B waar alleen het initiaal (A.) uit wordt gehaald met daarachter de achternaam d.m.v. Tekst naar kolom.
Het uiteindelijke resultaat komt dus in een kolom als volgt Mevr. A. Achternaam.
Daarna worden de gegevens in die kolom gekopieerd naar het andere blad "Actief".
Misschien dat de macro (Ctrl A) het wel doet zover.
Het mooiste zou zijn als die kolom automatisch werd ingelezen in Word waar de sjabloon staat en dan verdeeld over de Tekstvakken, maar dat is te ver gezocht denk ik.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan