lange opstarttijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Berichten
160
hey,

Ik heb een probleem. Als ik mijn pc (XP Pro) opstart, gaat alles normaal, todat ik bij het aanmeldscherm kom. Ik klik op mijn gebruikersnaam en dan krijg ik mijn wallpaper te zien met mijn cursor. Dat blijft dan een hele tijd staan, soms 1 minuut, soms 10 of 15. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

sanoj123

p.s. ik heb onlangs bootskin geïnstalleerd, kan het daar misschien iets mee te maken hebben? Ik heb ondertussen alweer verwijderd en het probleem blijft.
 
Is het trage opstarten gekomen nadat je bootskin had geinstalleerd..?
Als je bootskin niet netjes verwijderd hebt kan het zijn dat Windows zich een slag in de rondte aan het zoeken is...
Probeer eens Ccleaner, en laat die eens even netjes het register opruimen... [onderdeel "problems"]
Hier kun je Ccleaner downloaden: http://www.ccleaner.com/
 
ik had het probleem ook al toen ik bootskin nog niet had verwijderd
 
Sommige programma's installeren een agent mee die altijd meeopgestart worden na een boot. Deze kunnen er ook nog wel eens voor zorgen dat de opstartcyclus vertraagd wordt.
Hoe kun je van die agents af komen, nou dat is simpel. Installeer DCleaner, en daarmee krijg je de meeste rotzooi weg. de handleiding staat ook ergens hier op helpmij.nl.

Mocht dat nog steeds niet voldoende zijn dan kun je altijd nog Startup Control Panel gebruiken.

Ik zal je de handleidingen in attachment zetten.
 

Bijlagen

  • Ccleaner.doc
    69 KB · Weergaven: 19
  • Dcleaner.doc
    63 KB · Weergaven: 18
  • Startup Control Panel.doc
    31 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan