Lange wachttijd bij netwerklocatie niet beschikbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter JosD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JosD

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Op mijn laptop heb ik een netwerklocatie gedefinieerd naar een share op mijn desktop. Als die desktop niet aanstaat (en de netwerklocatie dus niet beschikbaar is), en ik op de laptop een bestand wil openen, dan duurt het erg lang tot de open dialoog tevoorschijn komt. Het maakt overigens niet uit vanuit welk programma ik een bestand wil openen.

Ik neem aan dat de open dialoog probeert de netwerklocatie te benaderen en na een bepaalde timeout besluit dat hij niet beschikbaar is. Logisch, maar kun je de timeout korter instellen in XP? 30 seconden vind ik irritant lang.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Jos

Verwijder de volgende entry uit je registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Bedankt voor je snelle antwoord.
Puur uit nieuwsgierigheid...wat voor functie heeft deze registry-entry?

Wanneer je enkele computers in een netwerk zet onder XP en je gaat via de Netwerklocaties op zoek naar de inhoud van deze verschillende pc's, dan durft dit al eens wat tijd in beslag te nemen. Een deel van die tijd gebruikt Windows XP om op zoek te gaan naar Geplande Taken op de andere netwerkcomputers, niet bepaald de meest nuttige bezigheid.
Als je de entry verwijderd hebt dan moet je wel je computer even rebooten.

Helder! Vanavond direct uitproberen wat het effect is. :thumb:

Klinkt wel als dat dit één van de oplossingen is. Zijn er nog meer oorzaken van een dergelijke delay (en bijbehorende oplossingen natuurlijk)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan