• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Langere teksten als voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco van duure

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Goedemiddag,

Ik heb een lijst met 30 coderingen die ik als voettekst wil gebruiken. Bij de aangepaste voettekst is dit geen optie (maximaal 255 tekens) en ik kom er niet achter mbv diverse forums. Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een bereik als voettekst te gebruiken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,
Marco

Marco,

Probeer die tekst in een plaatje te zetten en neem onderstaande code uit Help op in de programmacode:

In het volgende voorbeeld wordt de afbeelding 'Sample.jpg' van station C: toegevoegd aan het rechtergedeelte van de voettekst. Er wordt aangenomen dat op station C: een bestand met de naam 'Sample.jpg' staat.
Code:
Sub InsertPicture()

With ActiveSheet.PageSetup.RightFooterPicture
        .FileName = "C:\Sample.jpg"
        .Height = 275.25
        .Width = 463.5
        .Brightness = 0.36
        .ColorType = msoPictureGrayscale
        .Contrast = 0.39
        .CropBottom = -14.4
        .CropLeft = -28.8
        .CropRight = -14.4
        .CropTop = 21.6
    End With

' Enable the image to show up in the right footer.
    ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = "&G"

End Sub

Hallo,

Ik heb geprobeerd om de tekst als plaatje als voettekst toe te voegen. Eigenlijk kom ik tot 2 conclusies. 1) Als ik de tekst met lettergrootte 8 invoer, wordt het plaatje eigenlijk te groot ten opzichte van hetgeen waar het eigenlijk om gaat. 2) Gebruik ik een kleinere lettergrootte, dan is het zo onduidelijk dat dit niet te lezen is.

Bijgaand het bestand waar de coderingen in gezet moeten worden. Ik heb dus 3 selecties die ik wil printen, waar de coderingen onder moeten komen als verklaring. Ik kan dit wel gewoon in excel onder elke selectie zetten, maar dan moet je gaan scrollen met je muis om de onderste selectie te printen. Voor het gebruiksgemak wil ik dit eigenlijk voorkomen.

Bijlagen

Marco,

Het was even klooien, maar het resultaat valt mij niet tegen. Ik heb het plaatje een hoogte van 11 cm gegeven. Ik kon het voorbeeld hier niet kwijt, dus ben ik even uitgeweken

Bedankt. Ziet er een stuk beter uit als dat ik het kreeg. Top.

Waar heb je de tekst in opgemaakt en opgeslagen als jpg? Als er wijzigingen zijn, zal ik dit natuurlijk ook moeten kunnen doen.

Ik gebruik MS Publisher, maar je kunt ook kopieren en plakken in Paint en daarin opslaan als jpg, dus je handhaaft gewoon je Excel-file.

Juist in Paint kreeg ik de tekst niet duidelijk. Wel in jpg zelf, maar niet als ik hem als voettekst overzette. Ik zal nog er nog eens induiken

Deze komt uit Paint. Kies wel voor een vette letter en Verdana.

Bijlagen

• test.JPG
    test.JPG
    57,6 KB · Weergaven: 122
Beste Rob en ook Marco,

Een mooie oplossing. Ik had dit niet zo bedacht. Waar ik aan dacht was in rij 1 t/m 30 de codes zetten, vervolgens via Beeld > pagina-instelling > tabblad Blad ervoor zorgen dat de eerste 30 rijen bovenaan worden geprint. Vervolgens kun je in het werkblad zelf deze 30 regels verbergen. Nu komt de 'legenda' niet onderaan de tabel, maar erboven.

Op deze manier heb je wat minder moeite met lettergrootte, lettertype etc. Zeker als er nog codes bijkomen.

Groeten,
Richard

Richard,

Dank voor je aanvulling. Ik had daar niet meer aan gedacht :o, omdat Marco begon over opname in de voettekst en ik dat verder heb uitgewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan