langere VGA kabel geeft slecht beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

marckraak

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een kabel van 2.2 m gekocht voor mijn TFT scherm omdat de standaard kabel (iets) te kort was. Deze kabel geeft een zeer slecht beeld. Ook omruilen voor een andere kabel is geen oplossing gebleken. Zelfs andere "high quality" kabel hebben hetzelfde probleem.
Weet iemand een oplossing? (De PC of monitor verplaatsen is géén oplossing).
In denk meer aan een technisch snufje o.i.d. De monitor heeft géén digitale ingang.

Marc

Kijk eens of je van die verdikkingen in de kabel hebt zitten aan de uiteinden om de kabel te onstoren, of staan er hoogfrequente apparaten in de buurt?

succes

vga kabel

Ik heb inderdaad géén verdikkingen in de kabel, deze heb ik trouwens nog nooit gezien bij los aan te schaffen kabels, alleen bij bij het scherm meegeleverde kabels. Zijn deze los te koop? Of is er iets zelf te maken?

Hallo

Die "verdikkingen" waarover men spreekt zijn slechts ferrietkralen , de bedoeling van deze is om h.f. uit/instraling te voorkomen.....

Vrees dat je te maken hebt met slecht geconstueerde verlengkabeltjes.....

In extremis eentje zelf solderen ..????

Peter

Die ferrietkraaltjes kunnen ook in de stekker zitten. Dit probleem ligt meer aan de lengte van de VGA kabel. Er zijn veel kortere te koop en ik denk dat je, als je minder lengte nodig hebt, dat veel beter kunt doen.

Ik heb m'n monitor op een 3 meter kabel zitten geen probleem.
Er zitten hier wel van die ferrietkralen op.

VGA kabel

Waar haal je zo'n kabel vandaan? Ik heb nog niks kunnen vinden. Heb je trouwens wel een LCD scherm? Met een CRT heb ik ook geen problemen bij langere kabels.

Marc

Ik heb die kabel hier in Purmerend bij een computer winkel gehaald.

Ik heb een Black DELL E151FP 15'' LCD Flat Panel Monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan