langzaam branden....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
hello hello,

als ik een dvd video brand met Nero of shrink of wat dan ook voor intensieve bewerking dan duurt dit de laatste dagen veel langer als normaal. (branden dvd 25' ipv 12minuten aan 4x)
Bij nero zie ik tijdens het branden dat mijn 'Buffer level' constant op en neer gaat hetgeen niet normaal is, zeker niet als je geen andere toepassingen gebruikt.

ik heb 200 mb geheugen vrij tijdens het branden

iemand een idee of oplossing???

groet

Rob

dat heb ik ook gehad maar merkte wegens ombouwen naar ander systeem bord,
dat ik de ide kabel verkeerd had gemonteerd.
misschien een tip om even te kijken of die nog goed op zijn plaats zit.
gebruik een 80 polige kabel en geen 40 dat geef ook deze problemen met branden.

het punt is,.....
hij heeft het altijd goed gedaan..
dat is het vreemde

Als je het voorheen niet had, zou ik denken dat je hd flink gefragmenteerd is.
Defragmenteren van je hd lijdt tot snellere prestaties, dit ga je zeer zeker merken als je veel data stromingen hebt zoals het branden van een dvd/cd.
Probeer ook zoveel mogelijk andere proggys niet mee te laten draaien op de achtergrond.

Probeer ook eens de tempmap die nero gebruikt eens leeg te maken voordat je begint met branden, en zorg dat je daarvoor genoeg opslagcapaciteit over houdt.

Check ook eens grondig op hardnekkige spyware/virussen, die kunnen vaak ook wel de bottlenek zijn voor tragere hd activiteiten.

Een algehele vrijblijvende check op je pc kan je uit laten voeren op www.pcpitstop.com
Zo kwam ik er achter dat mijn slome hd perikelen kwam door het slecht functioneren van de hdcache.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan