Langzaam internet en langzame downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvj

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Berichten
49
Mijn probleem is dat mijn internet veel te langzaam is en downloads heel langzaam gaan.
Als vergelijking: meestal moet ik zo'n kwartier minuten wachten voordat een youtube filmpje is geladen, direct bekijken is dus niet mogelijk. Bij het downloaden bij bijvoorbeeld megaupload is de download snelheid vaak zo'n 30 kb/s ! Terwijl op een andere pc in huis (laptop) draadloos gedownload wordt met een snelheid van 600 kb/s! Het ligt er waarschijnlijk vooral aan dat mijn pc een verbinding heeft via het lichtnet. Ik heb al geprobeerd met een kabel van de modem naar mn pc. Dit gaat iets sneller, maar niet veel sneller. Voorheen gingen mijn downloads met zo'n 200 kb/s, waar ik best tevreden mee ben.

Gegevens:
Mijn pc: Packard Bell Imedia D5001 - Windows Vista 32 bits
Laptop(ter vergelijking): Acer Aspire 5630 - Windows XP
Modem: Siemens Gigaset SX552 WLAN dsl
Provider: direct-adsl.nl


Weet iemand een oplossing dat voor betere snelheden zorgt?
Aan de provider en het pakket kan het toch niet liggen? De laptop heeft wel een snelle verbinding.
 
Schijfopruiming, defragmenteren, registwr opschonen met bv ccleaner zijn een aantal opties.
 
Is backup nodig bij defragmenteren?

Nee niet noodzakelijk: bij defragmenteren worden alle bestanden herplaatst op de harde schijf. Overigens is het wel verstandig om op geregelde tijden een backup te maken.
 
Laatst bewerkt:
(bijna) alle bestanden die ik download sla ik op op mijn externe hdd. Heeft het dan zin als ik mijn OS hdd (die al in mn pc zit) defragmenteer? Kan ik ook mijn externe hdd defragmenteren?
 
(bijna) alle bestanden die ik download sla ik op op mijn externe hdd. Heeft het dan zin als ik mijn OS hdd (die al in mn pc zit) defragmenteer? Kan ik ook mijn externe hdd defragmenteren?
Ik weet niet of je je externe schijf kunt defragmenteren.Overigens zou dit toch je pc niet sneller maken.
Het defragmenteren ordent alle bestanden op je harde schijf waardoor de pc weer sneller wordt omdat hij bestanden eerder vindt. Vergelijk het met een opgeruimd bureau.
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip. Op dit oude ding waarvan ik nu type. Gebruikte ik eerst Internet Explorer, zo traag als wát. Gebruik Google Chrome of opera.
 
Ik gebruik al heel lang Google Chrome. (sowieso zeker aan te bevelen!)
 
Ik weet niet wat de situatie bij jou was maar bij mij duurde het even voordat IE opgestart was (ik had een van de laatste versies) en ik vond het ook heel ongebruiksvriendelijk. Google Chrome is snel en heel simpel terwijl het ook nog handige verborgen tooltjes heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan