langzaam opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

fener33

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Berichten
318
nadat ik bij de blauwe scherm. accountent heb aangeklikt. dan verschijnt mijn bureaublad. en valt het rode lampje uit. dus hij is klaar met alles laden. maar als ik dan ga internetten (bv) dan lvriest de pc in na ongeveer 2 minuten. en dan pas verschijnt de schermpje van mijn virusscanner. die wordt pas geladen na 2 minuten. toen heb ik gekeken bij msconfig. wat hij allemaal opstarte en dat was maar 1 ding mijn virusscaner. heb maar 8 icontjes op mijn bureaublad. dus hij hoeft niet veel te laden. en defragmenteren heeft nauwelijks geholpen. mkijn pc is virus vrij. spyware vrij. en hijack log was helemaal schoon.

mijn pc is een
amd athlon 2000 1,67
512 sd-ram geheugen

heb een maandje geleden extra geheugen gekocht 512 sd-ram. maar mijn pc was sneller moet zijn oude geheugen 64 sd-ram.

alvast bedankt:thumb:
 
Het zou kunnen zijn dat je nieuwe ram een beetje defect is. Dit kun je testen met memtest86.
 
Met 'bevriest' bedoel je dat je muis nog wel kan bewegen maar dat je niets kunt aanklikken en een paar minuten wordt dan nog de virusscanner geladen en werkt alles weer?

Dat heb ik ook wel eens gehad. Je hebt Norton? Geen idee wat de oorzaak was. Het ging vanzelf weer weg.

Misschien heeft iemand anders nog een oplossing.
 
Het lijkt erop dat je virusprogramma in de weg zit. Je schrijft dat als de pc opgestart is en je wilt gaan internetten, alsnog het antivirus logo verschijnt. Dat lijkt mij teveel van het goede. Ik zou je aanraden om het antivrius programma van de pc te verwijderen, eventuele restanten van het programma met de register editor te laten opschonen, en dan de pc opnieuw opstarten, het internet opgaan en kijken wat er dan gebeurd.
 
heb het gedaan. hij was lkkr snel. maar nou heb ik geen virusscanner;)
 
Geplaatst door Frederik
Zeker Norton? Er zou een aktie gestart moet worden om mensen te adviseren dat programma vooral niet te gebruiken :D

Gebruik maar de AVG virusscanner = gratis en net zo goed :):thumb:

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

Wat een onzin zeg. Ik heb NAV 2004 maar de pc start hartstikke snel op.

En je zou eens moeten weten wat voor trojan- en virusfestijnen ik aantref in HijackThis-logs van AVG-gebruikers. Alle virusscanners hebben moeite met de gemene trojans die de laatste tijd rondgaan, maar AVG scoort op dat gebied wel héél slecht.
 
Geplaatst door buffy


Wat een onzin zeg. Ik heb NAV 2004 maar de pc start hartstikke snel op.

En je zou eens moeten weten wat voor trojan- en virusfestijnen ik aantref in HijackThis-logs van AVG-gebruikers. Alle virusscanners hebben moeite met de gemene trojans die de laatste tijd rondgaan, maar AVG scoort op dat gebied wel héél slecht.

wat raad je me dan aan.
 
het hoef niet gratis te zjin. en ik gebruikte geen norton maar norman. ik zoek gewoon een goede virusscanner. hoeft niet freeware te zijn
 
En Norman heb je dus verwijderd omdat die het opstarten vertraagde. Maar ieder antivirusprogramma zal het opstarten vertragen, omdat dat antivirusprogramma nu eenmaal met Windows moet opstarten...

Ik ga geen uitspraken doen over wat "de beste" virusscanner zou zijn. Kies gewoon één van de gerenommeerde antivirusprogramma's.
 
nou bedankt voor alle hulp. ik ga zometeen wel even naar de winkel
 
En je zou eens moeten weten wat voor trojan- en virusfestijnen ik aantref in HijackThis-logs van AVG-gebruikers.

En daar heb ik nu met AVG nog nooit geen last van gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan