• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

langzaam opstarten excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jan

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
74
hoi,

ik heb een bestand gemaakt van ongeveer 1.6 MB voor mijn werk. Op zich geen probleem maar nu heb ik het probleem dat dit bestand er ontzettend lang overdoet (3-5 min)om zich te openen op mijn workstation (excel 97). Maar op een stand alone, met excel 2002, opent hij het gewoon snel (binnen 10 sec). Hebben jullie enige verklaring waarom dit zo zou kunnen zijn? Qua technische specificaties is mijn workstation veel sterker als de stand alone maar doet er toch langer over.

Hebben jullie hetzelfde probleem?

groeten,

Berend Jan


(om het bestand helemaal te kunnen zien moeten jullie naar het blad "Revisies" en dan naar de kolom IV (de uiterst rechtse), daar staat een kleine knop met "Nav" erin. Daar moet je op klikken. en er zitten ook macro's in.)
 
ik heb wel een donkerbruin vermoeden ja:

het workstation "haalt" het bestand waarschijnlijk op bij een server die NIET in hetzelfde gebouw staat, m.a.w. via datacommunicatielijnen...........?

Als dat zo is, dan zou het simpelweg een kwestie van Eurootjes kunnen zijn........... als jouw werkgever een te (simpel gezegd) "zwakke" dataverbinding heeft (lees : te weinig Eurootjes er voor over heeft), dan kost dat idd. tijd.
 
hmm... bestand is te groot om erbij te plaatsen. ik kan hem eventueel wel mailen.
 
Geplaatst door gast0225
ik heb wel een donkerbruin vermoeden ja:

het workstation "haalt" het bestand waarschijnlijk op bij een server die NIET in hetzelfde gebouw staat, m.a.w. via datacommunicatielijnen...........?

Als dat zo is, dan zou het simpelweg een kwestie van Eurootjes kunnen zijn........... als jouw werkgever een te (simpel gezegd) "zwakke" dataverbinding heeft (lees : te weinig Eurootjes er voor over heeft), dan kost dat idd. tijd.

ook als ik hem in de C/:Tmp zet of op het bureaublad (dus op de pc zelf) doet hij het nog.


Zou het kunnen liggen aan excel 97 en excel 2002? dat excel 2002 dit beter zou kunnen verwerken?
 
dan is mijn idee niet de oorzaak, maar...........

weet jij heel zeker dat jij toegang hebt tot de C: m.a.w. weet je echt 100% zeker dat het netwerk zodanig is geconfigureerd dat jij "rechten" hebt tot de hdd, of zou het toch zo kunnen zijn dat ook de tempmap op de server staat......... ?

Daarnaast is 1.6 MB ook weer niet zo groot dat dat minutenlang "sleuren" zou moeten opleveren..........

Heb je mogelijk al overwogen dat er bepaalde functionaliteiten in het bestand zijn verwerkt die op het werk NIET in de Office-versie zijn opgenomen en dat daarom de conversie lang, tot zeer lang kan duren.... ?

......of een virusscanner op het werk die heeeeel erg lang moet denken over de macro's............ ?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
dan is mijn idee niet de oorzaak, maar...........

weet jij heel zeker dat jij toegang hebt tot de C: m.a.w. weet je echt 100% zeker dat het netwerk zodanig is geconfigureerd dat jij "rechten" hebt tot de hdd, of zou het toch zo kunnen zijn dat ook de tempmap op de server staat......... ?

Daarnaast is 1.6 MB ook weer niet zo groot dat dat minutenlang "sleuren" zou moeten opleveren..........

Heb je mogelijk al overwogen dat er bepaalde functionaliteiten in het bestand zijn verwerkt die op het werk NIET in de Office-versie zijn opgenomen en dat daarom de conversie lang, tot zeer lang kan duren.... ?

......of een virusscanner op het werk die heeeeel erg lang moet denken over de macro's............ ?


ik kan nergens dingen installeren behalve in de C/:tmp map. de rest valt buiten mijn autorisatie.

ik heb het bestand gewoon op mn werk gemaakt. dan moet alles toch in de office versie zijn opgenomen? die stand alone staat ook op mn werk (maar is niet aangesloten op netwerk). eerder duurde het nog niet zolang. heb vanochtend wat macro's toegevoegd waardoor sommige tabbladen automatisch zijn verborgen (niet zichtbaar) tenzij je op een knop drukt.

Ook als je de virusscanner uitzet duurt het nog zo lang.

groeten,

Berend Jan
 
Hoi Berend Jan,

Stuur even een mailtje aan Luc Heyndrikx. Volgens mij weet hij wel een methode om het spreadsheet op te schonen zodat het weer sneller wordt.

Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan