Langzaam opstarten netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Als ik mijn computer (eigenlijk die van mijn vriendin :D) opstart, gaat alles lekker snel totdat de netwerk verbindingen geladen worden. Althans, zo lijkt het, aangezien er een tijd geen verbinding gemaakt kan worden, tot na ongeveer 2 minuten, dan kan het wel. Ik heb het gecheckt, en alles wijst erop dat het lang duurt voordat het netwerk herkent is. Dit netwerk is trouwens aangesloten op een kabel modem.
Nu las ik ergens dat dit vaker gebeurt en je dit kan voorkomen door ergens in te stellen dat het netwerk altijd "aan" is, in ieder geval de computer laten denken dat het zo is. Klopt dit? Of is er anders een andere manier om dit opstarten sneller te krijgen?

Jacco

Hier een tweak voor het versnellen van file sharing in het netwerk met XP.

Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Explorer\RemoteComputer\NameSpace. Delete the key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} and reboot.

Geplaatst door roby
Hier een tweak voor het versnellen van file sharing in het netwerk met XP.

Start/Run/Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Explorer\RemoteComputer\NameSpace. Delete the key called {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} and reboot.

En dit zorgt ervoor dat de netwerkverbinding sneller geinitialiseerd wordt? Of maakt het de verbinding zelf sneller?

Geplaatst door plugintools

En dit zorgt ervoor dat de netwerkverbinding sneller geinitialiseerd wordt? Of maakt het de verbinding zelf sneller?

Het zorg ervoor dat ie niet eerst je netwerk afspeurt naar randapperatuur zoals printers .
En dat je gelijk kunt navigeren door je netwerk .

P.S het zorgt er tevens voor dat je IE brouwser sneller opent .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan