langzaam opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joene20

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
hallo,

mijn computer start na een tijdje heel langzaam op, er blijft een hele tijd een klein balkje links bovenin staan:confused: als hij daarna verder gaat is er niks meer aan de hand is hij gewoon normale snelheid, weet iemand wat ik hier aan kan doen?
want het is vrij irritant dat je zolang moet wachten.

hoop snel reactie op te horen.:)

groet

Een hele uitleg van de persoon die bij Helpmij.nl bekend is onder de naam XP_PC

Een hele uitleg van de persoon die bij Helpmij.nl bekend is onder de naam XP_PC

je zou je boot apparaten kunnen afzetten in je bios behalve je harde schijf
en ook je opstart proggy's afzetten door bij start uitvoeren msconfig in te toetsen en bij opstarten alles uitvinken dit zou al wat moeten geven grtz mike:)

De link van puppie is goed...
Maar pc is traag, is niets zeggen...
Welk OS, welke programma's staan erop.
Is er nog vrije ruimte op de harde schijf, geheugen??? Enz...

Op een oude pc Office 2007 installeren, en je hebt een trage pc!!

computer zelf is niet traag als hij eenmaal is opgestart, werkt hij perfect, alleen hij ging ineens bij het opstarten heel erg langzaam kwam een klein balkje bovenin, dat duurt een paar minuten en daarna is hij weer goed, heb toen niks geinstalleerd extra ging zo ineens:confused:

want ik heb nog 160 GB over, en heb maar 1 anti virus, en heb gewoon word 2003 erop.

heb 3.00 GHz en 512 RAM dus dat is wel genoeg dit heeft hij al eens eerder gedaan maar weet toen niet meer wat het was, staan geen onnodige dingen in.

kan het te maken hebben met de DLL?

ik zal dat wel effe probere maar ik gok dat niet, want hij werkt voor de rest perfect, alleen voordat hij windows laat waar dat blauwe balkje naar rechts gaat de hele tijd, daarvoor duurt het best wel lang later niet meer.

zal ook een extra partitie aanmaken want heb nu alleen nog maar de C: zal effe D: bij aanmaken en daar de spellen opzetten en extra dingen, dat was het volgens mij.

zal eerst wel effe kijke of ik van die spyware troep erop heb:mad:

jullie horen het vanzelf bedankt voor de reacties:)

D partitie??
Waar je software/data bestanden maakt niet uit hoor.
De programma's die geladen worden bij het opstarten die zijn belangrijk.

Met msconfig zou je eens kunnen kijken welke programma's je kan uitschakelen bij het opstarten.

Heb je programma's die opstarten die internettoegang nodig hebben?
Want als je die hebt en totdat de netwerk/wireless drivers niet geladen zijn gaat dit dan wel enorm vertraging opleveren.

oh oke, ik denk misschien scheelt dat want speel COD en de vorige keer toen ik hem op de D had had ik geen problemen, voordat ik alles had verwijderd en alles er opnieuw op had gezet.

ja daar had ik ook al gekeken, maar kan het geen problemen veroorzaken, dat als ik de verkeerde dingen uitzet dat hij niet goed meer opstart?

ik heb allleen een antivirus en COD en met updates dan die een internettoegang nodig hebben, maar dat had ik altijd al maar had eerst COD op de D en updates uitgeschakeld. en een andere antivirus.

maar zal dat vanavond allemaal maar even proberen.

maar weet je zo ook of de DLL er mee heeft te maken, dat hij niet goed opstart?

Je moet duidelijker zijn hoor...

Welke programma's starten op??

updates die internet nodig hebben ???

DLL??? er staan 100, duizenden DLL's op een systeem??

Staan je automatische updates aan in Windows?

oke antivirus en windows update starten automatisch op, bij aanmelding.

ik heb AVG antivirus, eerst had ik gewoon via @home antivirus, maar sinds AVG erop is hij wel langzamer?

ohja op dat gebied van de computer ben ik niet zo bekend:D ik denk vraag maar effe.

ja automatische updates staat aan.

heb ook al gekeken voor spy- malware of virussen of wat dan ook staat helemaal niks geen bende gelukkig op, computer is gewoon clean:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan