Langzaan opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexxia5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
1
Hallo ik heb een vraag. Ik heb een nieuwe laptop gekocht(packerd bell) met vista. Maar vanaf het begin start hij heel langzaam op en alle velden die ik wil openen gaan ook traag. Weet iemand waar dat aan kan liggen of moet ik gewoon terug naar de winkel. Ik wordt er gek van. Alvast bedankt. Alexandra
 
Hoi,

Wat is het type nr. van je notebook?
Meestal starten alle beschikbare programma's op op een nieuw systeem.
Ook een zg. aantal trails, probeer software dus die soms maar een maand of 3 mnd. draait waarna je de mogelijkheid hebt om het te kopen.
Bijvoorbeeld Norton Antivirus is behoorlijk systeem vertragend als dat is geinstalleerd op je notebook.Hier zijn goeie alternatieven voor......minder systeem belastend.
Wanneer je op Start klikt krijg je links onder op je scherm een "zoekregel" , type daar "msconfig" gevolgd door enter. Klik op het scherm wat dan verschijnt op het tablad "opstarten". Nu zie je welke programma's er allemaal opstarten, de meeste en/of weinig gebruikte kunnen uit behalve je virusscanner!
Probeer dit maar eens door de vinkjes weg te halen en start daarna nog eens op.
Je kunt de vinkjes later eventueel weer terug plaatsen.

Defragmenteer ook je HD even.
Heb je meer vragen over het "versnellen" van je systeem stel ze dan maar want er is nog veel meer te vertellen;)

Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuw laptop gekocht ...... Toshiba.

In het begin moest ik ellenlang wachten ...... maar na verloop van tijd ging het steeds 'beter'.
Op de achtergrond gebeurt er bij de 'activatie' van Vista vanalles op de achtergrond, wat pas na enige tijd voorbij is.

Overigens: de klacht dat het opstarten van Vista lang duurt, is een algemene. Microsoft schijnt daar bij het eerste 'complete' servicepack iets aan te gaan doen ..... :confused:
Maar eenmaal 'startklaar' moet je laptop in principe niet zo traag werken als je aangeeft.

Overigens met FunZip eens: Norton vertraagt de werking van je computer behoorlijk. Ik heb de trial-versie er dus direct van verwijderd en gebruik nu een combinatie van
AVG-free en AdvancedWindowsCare (zie voor beide op deze site onder de rubriek 'Handige Software')
En incidenteel HitmanPro in een 'gestripte' installatie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan