langzame 2e comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobiestooker

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Berichten
47
Hi allemaal,
Ik heb mijn 2e comp op het internet gezet via een multi pc isdn/adsl modem. De laptop hangt er ook aan. De laptop werkt normaal. Bedoel normale snelheid (werkt onder win 98), de 2e comp zat win 98 op heb ik winxp opgezet, maar als ik nu explorer opstart, duurt het eeuwig voor die een site geopend heeft. waar zou dat aanliggen? Het ram geheugen van die 2e comp is volgens mij 64 mb. Kan dat het euvel zijn? Of mag dat niet uitmaken voor het laden van sites?
Kan iemand mij dat vertellen aub?
groet
Cobie:confused:
 
Dus als ik het goed begrijp is internet traag op de computer met 64 mb en XP? Dat kan ik me heel goed voorstellen.. 64 mb is veel te weinig voor XP.

Wat je kan proberen is alle "mooie" dingen van XP uit te schakelen zodat er meer geheugen overblijft voor nuttige dingen.. maar dan nog is het erg krap. Denk dat je beter 128 (liefst 256) mb er bij kan prikken.
 
trage 2e comp

Geplaatst door BrEeZeR
Dus als ik het goed begrijp is internet traag op de computer met 64 mb en XP? Dat kan ik me heel goed voorstellen.. 64 mb is veel te weinig voor XP.

Wat je kan proberen is alle "mooie" dingen van XP uit te schakelen zodat er meer geheugen overblijft voor nuttige dingen.. maar dan nog is het erg krap. Denk dat je beter 128 (liefst 256) mb er bij kan prikken.

Hi,
of kan ik er maar weer beter win 98 op zetten? Zou dat een stuk helpen. Overigens weet ik niet zeker of er 64mb ram op zit, dat is wel erg weinig toch? comp is zo'n 5 jaar oud denk ik.....
groet
Cobie :confused:
 
Windows98 is een vele betere optie voor zo'n PC ja. Je kan trouwens zien hoeveel geheugen erin zit door met de rechtermuisknop op deze computer te klikken en dan eigenschappen te kiezen..
 
Geplaatst door BrEeZeR
Windows98 is een vele betere optie voor zo'n PC ja. Je kan trouwens zien hoeveel geheugen erin zit door met de rechtermuisknop op deze computer te klikken en dan eigenschappen te kiezen..

Hardstikke bedankt voor de snelle hulp, ga snel weer verder met dat slakje.

bedankt
Cobie :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan